جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 مهر 1397     
ثبت زلزله ۳.۸ در خوزستان

 

خبرگزاری ایسنا: در هفته گذشته در قلعه‌تل استان خوزستان بعد از یک زلزله ۲.۶ زلزله‌ای با بزرگای ۳.۸ رخ داد، ضمن آنکه زلزله‌های متعددی در استان‌های کرمان، کرمانشاه و فارس به ثبت رسید.

 
بررسی زلزله‌های هفته گذشته نشان می‌دهد که زلزله‌های استان‌های کرمان، کرمانشاه و فارس ادامه دارد، ضمن آنکه زلزله‌های متعددی در استان مازندران رخ داد که به گفته محققان این منطقه تحت تاثیر ۵ گسل فعال البرز است.
 
جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۴ مهر
 
در اردکان استان فارس زلزله ۲.۵، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵، تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ و میمند استان فارس زلزله ۲.۹ رخ داد.
 
برازجان استان بوشهر زلزله‌ای با بزرگای ۳.۸ را تجربه کرد که عمق آن در ۱۵ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۱۴ کیلومتری برازجان، ۱۸ کیلومتری تنگ ارم و ۳۰ کیلومتری سعدآباد این استان بوده است.

یکشنبه ۱۵ مهر
 
در محمدآباد ریگان استان کرمان زلزله ۲.۸ و ۲.۵ و در جوانرود استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.
 
در قلعه‌تل استان خوزستان بعد از یک زلزله ۲.۶ زلزله‌ای با بزرگای ۳.۸ رخ داد که عمق آن در ۱۳ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۱۳ کیلومتری قلعه تل، ۱۴ کیلومتری باغ ملک و ۲۵ کیلومتری صیدون این استان گزارش شد.
 
جیرنده استان گیلان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۸ کیلومتری و کانون آن در ۶ کیلومتری جیرنده، ۱۳ کیلومتری بره سر و ۲۲ کیلومتری لوشان استان گیلان بوده است.
 
دوشنبه ۱۶ مهر
 
در حسینیه استان خوزستان زلزله ۲.۵، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹، ساغند استان یزد زلزله ۲.۸، تربت حیدریه استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، الیگودرز استان لرستان زلزله ۲.۶، تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ و سفیددشت استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.
 
سه‌شنبه ۱۷ مهر
 
لاله‌زار استان کرمان با زلزله ۲.۵، شند استان آذربایجان شرقی با زلزله ۲.۵، نجف شهر استان کرمان با زلزله ۲.۹، سلمان‌شهر استان مازندران با زلزله ۲.۹ و شیرگاه استان مازندران با زلزله ۲.۵ و نودژه استان کرمان با زلزله ۲.۹ لرزیدند.
 
قصرشیرین استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ لرزید. عمق این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۱۸ کیلومتری قصر شیرین، ۲۶ کیلومتری ازگله و ۳۲ کیلومتری سرپل ذهاب این استان بوده است.
 
در سردشت استان هرمزگان زلزله ۳.۶ به ثبت رسید. عمق این زلزله در ۲۸ کیلومتری و کانون آن در ۱۷ کیلومتری سردشت، ۱۸ کیلومتری گوهران و ۴۸ کیلومتری سندرک استان هرمزگان بوده است.
 
چهارشنبه ۱۸ مهر
 
در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۸ و در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.
 
در بندرجاسک استان هرمزگان زلزله‌ای با بزرگای ۳.۳ رخ داد که عمق آن در ۲۰ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۳۶ کیلومتری بندر جاسک، ۶۴ کیلومتری سردشت و ۷۸ کیلومتری گوهران استان هرمزگان بوده است.
 
در بهاباد استان یزد زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ به ثبت رسید که عمق این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری زمین و کانون آن در ۲۹ کیلومتری بهاباد و ۸۸ کیلومتری بافق استان یزد و ۸۱ کیلومتری کوهبنان استان کرمان بوده است.
 
نودان استان فارس بعد از یک زلزله ۲.۹ زلزله دیگری با بزرگای ۳.۱ را تجربه کرد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون رومرکز این زمین‌لرزه در ۹ کیلومتری نودان، ۱۸ کیلومتری کازرون و ۲۰ کیلومتری قائمیه استان فارس گزارش شد. زلزله ۲.۵ از دیگر رخداد‌های لرزه‌ای این منطقه است.

پنج‌شنبه ۱۹ مهر
 
در مسجد حضرت ابوالفضل استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۶، در سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۶، در ینگی قلعه علیا استان خراسان شمالی زلزله ۲.۶، در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۶، در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۷، در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۵، در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۵، در دوزین استان گلستان زلزله ۲.۶ و در دیباج استان سمنان زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.
 
در سرجنگل استان سیستان و بلوچستان زلزله‌ای با بزرگای ۳.۲ رخ داد که عمق آن در ۱۵ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۳۶ کیلومتری سرجنگل، ۸۸ کیلومتری نصرت‌آباد و ۹۲ کیلومتری نوک آباد این استان بوده است.
 
فاریاب استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ لرزید. عمق این زلزله در ۲۸ کیلومتری و کانون آن در ۲۰ کیلومتری فاریاب و ۳۸ کیلومتری کهنوج استان کرمان و ۵۲ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان بوده است.
 
ازگله استان کرمانشاه زلزله ۳ ریشتر را تجربه کرد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری زمین و کانون این زمین لرزه در ۸ کیلومتری ازگله و ۲۷ کیلومتری تازه آباد این استان بوده است.
 
جمعه ۲۰ مهر
 
در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، در منوجان استان کرمان زلزله ۲.۹، در بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵، در باباحیدر استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۷ و در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۸ رخ داده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: