جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 11 مهر 1397     
اتمام عملیات ایمن سازی پایه های پل تقاطع بزرگراه شهید خرازی با رودخانه وردآورد تا پایان مهرماه

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، مدیرعامل شرکت خاکریزآب از پیشرفت 97 درصدی عملیات ایمن سازی پایه های پل تقاطع بزرگراه شهید خرازی با رودخانه وردآورد خبر داد.

علیرضا یعقوبی مدیرعامل شرکت خاکریزآب ضمن اعلام پیشرفت 97 درصدی عملیات ایمن سازی پایه های پل تقاطع بزرگراه شهید خرازی با رودخانه وردآورد، از تلاش برای تکمیل این پروژه تا پایان مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: طول محدوده اجرای پروژه بیش از 220 متر است و تاکنون حدود 7000 مترمکعب خاکبرداری، بیش از 6500 مترمکعب عملیات گابیون بندی کف و دیواره های رودخانه با موفقیت انجام شده است.
 
وی هدف از اجرای این پروژه را پایدارسازی پل های شرقی- غربی بزرگراه شهید خرازی که روی رودخانه وردآورد واقع شده اند ذکر و اضافه کرد: باتوجه به اینکه پایه های پل های مذکور در داخل رودخانه قرار دارند، حفاظت از آنها مقابل سیلاب ضروری است.
 
مدیرعامل شرکت خاکریزآب، استفاده از مصالح طبیعی به منظور افزایش میزان نفوذپذیری بستر رودخانه و تغذیه سفره های آب زیرزمینی را از دیگر ملاحظات اجرای پروژه دانست و یادآور شد: در پروژه ایمن سازی پایه های پل تقاطع بزرگراه شهید خرازی با رودخانه وردآورد، هدایت آبهای سطحی به جای استفاده از روش های متداول همچون بتن ریزی، از طریق گابیون بندی صورت پذیرفته است.
 
گفتنی است رودخانه وردآورد از رشته کوه های البرز سرچشمه می گیرد و پس از عبور از محدوده روستاهای وردیج و واریش، در امتداد شمالی- جنوبی، اراضی مناطق 21 و 22 شهرداری تهران را پشت سرگذاشته و به سمت پایین دست ادامه مسیر می دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: