جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 12 دی 1393     
راه اندازی 5 خط اتوبوس فرا منطقه ای در پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی وشهری شهرداری نیوز ،مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه سیستم یکپارچه حمل و نقل عمومی شهر تهران تکمیل می شود، گفت: 5 خط اتوبوس فرا منطقه ای در پایتخت راه اندازی می شود . 

 

پیمان سنندجی تصریح کرد: پلان کلی سیستم حمل و نقل عمومی یکپارچه شهر تهران براساس اولویت بندی مختلف طراحی شده که در این طرح سیستم ریلی به عنوان استخوان بندی اصلی شبکه حمل و نقل عمومی در اولویت نخست، خطوط سامانه تندرو و خطوط فرامنطقه ای به عنوان خطوط پرسرعت در شبکه معابر در اولویت دوم و در لایه سوم خطوط محلی و منطقه ای به عنوان تغذیه کننده لایه های بالایی هستند.

 

لایه چهارم نیز تاکسی و در نهایت شبکه دوچرخه و پیاده راه ها با نقش دسترسی پاک و انسان محور مورد توجه قرار دارد .

وی با تاکید بر اینکه درابتدا تعداد 12 خط به عنوان خطوط فرامنطقه ای پیشنهاد شد که در نهایت تنها 5 خط جهت اجرا انتخاب شده است، اظهارکرد: خط فرامنطقه ای براساس تمایل سفر، تقاضای سفر مستقیم، درجه عملکردی معبر و ارتباط با لایه های بالاتر به مرحله اجرا در آمده است .

سنندجی تصریح کرد: 5 خط فرامنطقه ای با طول 54 کیلومتر احداث می شود که خط یک مسیر میدان جمهوری- کلاهدوز؛ خط 2 میدان هفت تیر – میدان صادقیه؛ خط 3- پایانه بیهقی – ابتدای فردوسی؛ خط 4 شهید بهشتی – شهید مطهری و خط 5 میدان راه آهن – شهرک والفجر را شامل می شود .

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران همچنین گفت: خط یک فرامنطقه ای حدفاصل کلاهدوز – انتهای جمهوری به طول 10.8 کیلومتر و 24 ایستگاه احداث می شود که تعداد ناوگان اولیه مورد نظر 62 دستگاه اتوبوس راست در بوده و پیش بینی می شود در ساعات اوج 21 هزار مسافر را جابه جا کند.

وی در ادامه توضیح داد : درخط 2 فرامنطقه ای که ازابتدای قائم مقام تا میدان صادقیه است مسیر به طول 9.8 کیلومتر با تعداد 20 ایستگاه درنظر گرفته خواهد شد که این خط نیازمند 81 دستگاه اتوبوس چپ دربوده است .

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: خط 3 فرامنطقه ای در مسیر پایانه بیهقی – ضلع شمالی میدان امام خمینی(ره) با 7.6 کیلومتر و 59 دستگاه اتوبوس راست در راه اندازی خواهد شد .

سنندجی با بیان اینکه خط 4 در مسیر خیابان مطهری – رسالت – بهشتی افتتاح می شود، گفت: در این خط 15.62 کیلومتر طول مسیر و 39 ایستگاه راه اندازی می شود . همچنین خط 5 فرامنطقه ای در میدان راه آهن – پایانه الفجر به طول 10.66 کیلومتر و با 59 ایستگاه در طول مسیر به بهره برداری می رسد .  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: