جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 مهر 1397     
مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران:
32 میدان پایتخت ساماندهی می شوند

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران از تدوین طرح ساماندهی 32 میدان پایتخت خبر داد.

فرزانه صادق مالواجرد با بیان اینکه میادین یکی از مظاهر هویتی شهر تهران محسوب می شوند، گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در سال 94، شهرداری تهران ملزم شد با توجه به ملاحظات طرح های تفصیلی و جامع سند راهبردی ساماندهی میادین، چهارراه ها و محورهای مهم شهر تهران را ارائه دهد. 
 
وی ادامه داد: در همین راستا، طرح ساماندهی میدان امام خمینی (ره) به عنوان یکی از میادین شاخص پایتخت در گذشته انجام و به تازگی با تصویب کمیسیون ماده 5 برای اجرا به منطقه 12 ابلاغ شد. علاوه بر این، طرح ساماندهی میدان های منیریه و محمدیه نیز با اخذ تایید در کارگروه کمیسیون ماده 5 در نوبت تصویب نهایی در کمیسیون و ابلاغ به مناطق قرار دارند. 
 
صادق مالواجرد با بیان اینکه شهرداری تهران در راستای ارائه سند راهبردی ساماندهی میادین قرار است در فاز اول ساماندهی 32 میدان را در اولویت قرار دهد، گفت: در آینده طرح ساماندهی میادینی همچون فردوسی، راه آهن، انقلاب، بهارستان، وحدت اسلامی، شوش، خراسان و آزادی تدوین می شود. 
 
مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران در ادامه به مهم ترین مفاد طرح ساماندهی میادین اشاره و عنوان کرد: از آن جا که میادین یکی از مظاهر هویتی شهر تهران محسوب می شوند و کوچک ترین تغییر در آن ها در زیبایی بصری محیط تاثیرگذار است، در تدوین طرح ساماندهی که از جمله طرح های موضعی به شمار می رود، تلاش شد تا موضوع ساخت و ساز در محدوده میدان به شکل ویژه مورد توجه قرار بگیرد. 
 
صادق مالواجرد ادامه داد: در واقع، با توجه به ویژگی های میدان شهرداری تهران طرحی را در مورد نحوه ساخت و ساز با تاکید بر میزان سطح اشتغال، تعداد طبقات، نما و... در محدوده میدان تعریف می کند و در عین حال ضرورت حفظ بناهای ارزشمند تاریخی را مورد توجه قرار می دهد. 
 
  
به گفته مدیرکل شهرسازی و طرح های شهری شهرداری تهران پیاده سازی طرح ساماندهی میادین با اجرای محدود اصلاح هندسی و تاکید بر پیاده محور بودن میادین همراه است. 
 
صادق مالواجرد در پایان گفت: اجرای طرح ساماندهی میادین الزاماً به معنای تغییر فیزیکی میادین نیست، بلکه تلاش این است تا با نظارت شدید بر ساخت و ساز اطراف میدان و پیاده محور کردن میادین، امکان ایجاد کنش های اجتماعی و تعامل میان شهروندان در این فضا فراهم شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: