جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 9 مهر 1397     
پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز سالمند

 

 

خبرگزاری ایسنا: بنابر اعلام وبدا، در متن پیام دکتر سیدحسن هاشمی آمده است: «از شاخص‌های توسعه‌ای در کشور در حوزه نظام سلامت، افزایش سن امید به زندگی و بالتبع افزایش جمعیت سالمندان است که ماحصل افزایش خدمات سلامت از نظر کمی و کیفی می‌باشد. بدیهی است افراد سالمند نیازمند مراقبت‌های سلامت خاص خود می‌باشند، به ویژه در حوزه حمایت سلامت روان و توانبخشی؛ چراکه ما معتقدیم بدون پرداختی و برنامه ریزی برای حفظ سلامت جمعیت سالخورده، افزایش امید به زندگی، خود، به جای یک فرصت به یک تهدید تبدیل خواهد شد.

اما نکته مهم این است که پرداختن به مسائل سالمندان یک امر بین بخشی است و می‌بایست با یک برنامه جامع، تعهدآور و منسجم و هماهنگی لازم، تمامی دستگاه ها، نهاد‌های دولتی و غیر دولتی و سازمان‌های مردم نهاد در جهت افزایش کیفیت زندگی سالمندان گام‌های اساسی را بردارند. در همین راستا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همراه با سایر بخش‌های مرتبط اقدام به تدوین سند ملی سالمندان و تصویب آن در شورای عالی سلامت و امنیت غذا نمود و امیدواریم با کمک این سند و با ایجاد هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود بتوانیم در آینده شاهد پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای درخصوص ارائه خدمات به سالمندان باشیم.

امسال ما روز جهانی سالمندان را با تاسی به سرور آزادگان جهان، امام حسین (ع) و با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و تاکید سازمان بهداشت جهانی با شعار ملی "تحکیم حقوق سالمندان" گرامی می‌داریم و این روز را به همه سالمندان عزیز که نمایندگان کهنسال و نماد تجربه یک نسل هستند و حرمت‌شان بر همه واجب است، تبریک می‌گوییم.»




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: