جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 11 دی 1393     
در آینده نچندان دور اتوبوس های برقی به ناوگان حمل نقل اضافه خواهد شد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری  شهرداری نیوز ؛ مدیر عامل شرکت واحد اتوبوس رانی تهران با اشاره به تردد بیش از دو هزار اتوبوس فرسوده  در شهر تهران گفت:درشهر تهران بیش از دو هزار دستگاه اتوبوس فرسوده وجود دارد که عمر این اتوبوس ها بین 8 الی 15 سال است.

البته  بنا بر مصوبه هیئت دولت ،اتوبوس های شهری که بیش از 8 سال عمر دارند فرسوده محسوب می شوند در نتیجه هم اکنون بالای 2 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده در تهران در حال  ترددمی باشند.

مهندس پیمان سنندجی در ادامه گفت و گو با خبرنگار شهرداری نیوز در خصوص امکانات بی آر تی در اقصی نقاط تهران افزود : تمام نقاط شهر تهران از امکانات بی آر تی بر خوردار نمی باشند هم اکنون شهر تهران شامل 10 خط بی آر تی می باشد که تمامی خطوط با موفقیت بهره برداری شده و در حال خدمت رسانی به شهروندان می باشند، همچنین هم اکنون خطوط بی آر تی  شامل 300 دستگاه اتوبوس می باشد که 50دستگاه اتوبوس برای آخرین خط راه اندازی شده اختصاص داده شده است که در مسیر آن از سمت شمال به جنوب تهران خدمت رسانی می کنند.

سنندجی در ادامه گفت: از کل مجموعه ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران بیش از 60% به بخش خصوصی  واگذار شده است وحدودا کمتر از 40% مربوط به بخش ناوگان اتوبوس رانی می باشد.

وی در ادامه در خصوص راه اندازی خط اتوبوس های برقی  افزود: بررسی های اولیه برای اینکه  کدام نقطه از شهر با توجه به پتانسیل های جمعیتی و میزان مسافر و همچنین آلودگی هوا، نیازمند راه اندازی خط اتوبوس برقی می باشدانجام پذیرفته لذا پس از بررسی های لازم و کارشناسانه به این نتیجه رسیدیم که دو خط اتوبوس برقی را در مسیر امام حسین به 17 شهریور و میدان خراسان به میدان راه آهن راه اندازی شود .

سنندجی در خاتمه یاد آور شد : امیدواریم تا پایان سال عملیات راه اندازی اتوبوس های برقی  به انجام برسد و با توجه به اینکه در حال حاضر در حال خریداری بخشی از تجهیزات و قطعات مورد نیاز آن هستیم ، به نظر می رسد بتوانیم  تا پایان سال  این پروژه را راه اندازی نماییم .

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: