جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 دی 1393     
پیشنهادات رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برای جشنواره پژوهش و نوآوری

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری پایتخت گفت: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران کارهای ارزشمندی را انجام داده است که یکی از آن‌ها ارزیابی وضعیت‌ها و محیط زیست است .

شاعری اظهار کرد: همچنین مرکز مطالعات اقدامات دیگری از جمله طرح جامع محیط زیست شهر تهران، تهیه طرح جامع خاک، نخاله، پسماند و سایر حوزه‌های محیط زیست شهری را به خوبی شروع کرده است و امیدوارم این کار هم با سرعت و هم با کیفیت لازم به سر انجام برسد.   

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم کارهای پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران متناسب با فعالیت‌های مدیریت شهری صورت گیرد تا بتواند در این راستا موثرتر باشد. همچنین معتقدم این کار زمانی امکان پذیر است که بخش‌های فنی شهرداری در تدوین شرح خدمات موضوعات پژوهشی و نظارت فنی مشارکت بیشتری داشته باشند تا تحقیق و مطالعه ای که انجام می‌شود درجهت رفع نیاز واقعی مدیریت شهری باشد. 

شاعری با اشاره به اینکه هم اکنون اولویت اصلی شهرداری تهران موضوع محیط زیست شهری است، تصریح کرد: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرتهران باید متناسب با نیازهای شهروندان مطالعات خود را جهت بندی و سامان دهی کند. همچنین منابع خود را نیز به آن سمت هدایت کند و تصمیم گیری‌های خود را نیز در جهت رفع نیازهای شهروندان قرار دهد.

رئیس ستاد محیط زیست وتوسعه پایدار شهر تهران در ادامه با بیان اینکه اولویت اصلی شهروندان پایتخت هم اکنون محیط زیست شهری است، گفت: در این زمینه مرکز مطالعات جای کار بیشتری دارد.   

وی افزود: در مجموع از فعالیت‌ها و عملکرد مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تقدیر و تشکر می‌کنم؛ اما تاکید می‌کنم که باید مطالعات خود را کاربردی‌تر انجام دهیم. 

شاعری هفتمین جشنواره بین‌المللی پژوهش و نوآوری مدیریت شهری (جایزه تهران) را فرصتی برای ایجاد رقابت میان پژوهشگران و محققان عنوان و تصریح کرد: امیدوارم تا در این جشنواره بهترین دستاوردهای پژوهشی مورد بررسی علمی قرار گیرند، معرفی شوند و مورد تکریم نیز قرار گیرند.

وی ادامه داد: ستاد محیط زیست شهر تهران نیز در حوزه محیط زیست شهری سعی کرده است تا پژوهش‌هایی را که در زمینه محیط زیست شهری انجام شده است را ارایه کند. امیدواریم پژوهش‌هایی که در زمینه آلودگی هوا، مدیریت آب و فاضلاب شهری و تنوع زیستی و حوزه انرژی‌های زیستی به ویژه انرژی‌های نو انجام می‌شود مورد توجه بیشتر قرار گیرد. 

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران با بیان اینکه انتظارم دارم تا مرکز مطالعات وبرنامه ریزی شهر تهران در حوزه انرژی‌های نو سرمایه گذاری‌های بیشتری کند، گفت: زیرا سهم این انرژی در زندگی مردم نزدیک به صفر است و این در حالی است که ۲۰ درصد از انرژی‌های سطح دنیا از این طریق تامین می‌شود. اما به علت اینکه پژوهش و مطالعات لازم را انجام نداده‌ایم و توجیه فنی و اقتصادی روی این موضوع مهم کشور انجام نشده است، باعث شده تا مسولان و شهروندان نیز به موضوع انرژی‌های نو توجه زیادی نداشته باشند.

شاعری تاکید کرد: درچشم اندازی که در حوزه اتحادیه اروپا و کشورهای دیگرمی بینیم این است که همه عزم خود را جزم کرده‌اند تا در دو الی سه دهه آینده بخش عمده‌ای از انرژی‌های خود را بوسیله انرژی‌های نو تامیین کنند؛ زیرا انرژی‌های فسیلی در حال اتمام است.

وی افزود: انرژی‌های نو هم بی پایان است و هم آلایندگی ندارد، لذا مرکز مطالعات شهر تهران باید این رویکرد را مورد توجه قرار دهد و در داخل این جشنواره نیز می‌توان این موضوع را انتشار داد. همچنین موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیردحمل و نقل پاک است زیرا حمل و نقل که با سوخت فسیلی کار کند اکنون در دنیا به تدریج در حال منسوخ شدن است و جای خود را به حمل و نقل پاک می‌دهد. در این جشنواره نیز می‌توان به موضوع حمل و نقل پاک هم پرداخت. 

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران با بیان اینکه تامین آب با استفاده از فناوری‌های نو نیز باید در دستور کار مرکز مطالعات باشد، گفت: فضای سبز دیگر بخش منظر شهری را در دنیا ندارد بلکه نقش اکولوژیک و زیست محیطی را ایفا می‌کند و پژوهش‌هایی که در این زمینه است باید مورد توجه مرکز مطالعات قرار گیرد. پیشنهاد می‌کنم که این جشنواره رویکردهای نوین مدیریت شهری را مبتنی بر توسعه پایدار توجه بیشتری بکند و این نگاه‌ها و مبناها را محملی برای قضاوت خود در جشنواره انتخاب نماید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: