جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 دی 1393     
بهبود کیفیت سوخت و توسعه حمل و نقل عمومی دو راهکار کاهش آلایندگی هوای تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز ، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران  گفت : پیش بینی می شود در صورت ادامه پایداری جوی شاخص کیفیت هوای تهران طی روزهای آینده افزایش یابد.

دکتر وحید حسینی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : ادامه پایداری جوی موجب شده که در هفته جاری شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گیرد.

وی با اشاره به روند افزایش شاخص کیفیت هوای تهران گفت : هم اکنون شاخص کیفیت هوای تهران 122 است و در روز گذشته بر روی  146 قرار داشت به طوری که هم اکنون شاخص کیفیت هوای تهران بالاتر از روز گذشته است

وی تصریح کرد : کمیته کنترل مواقع اضطراری آلودگی هوا در جلسه اخیر آن با توجه به افزایش شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم تصمیم گیری کرد که تا اطلاع ثانوی کلیه فعالیت های ورزشی ، فروش آرم روزانه طرح ترافیک و همچنین زنگ ورزش مدارس به خصوص برای کودکان تعطیل شود.

وی گفت :  سهم انتشار آلودگی هوا در تهران بالاست و به هیمن منظور با بهبود هوای تهران این امکان وجود دارد که در هفته های بعد نیز این پایداری جوی مجددا ایجاد شود چرا که  با کوچک ترین پایداری جوی ، شاخص کیفیت هوا در تهران از شرایط سالم به ناسالم می رسد که  این نشان از آن است که  میزان انتشار آلایندگی در هوای تهران بسیار زیاد است.

وی با اشاره به اینکه رفع این معضل نیازمند راهکار دراز مدت است تاکید کرد : بهبود کیفیت سوخت ، توسعه حمل و نقل عمومی و تامین منابع مالی لازم در شهرداری تهران و همچنین بهبود کیفیت خودروهای تولید داخل و مهم تر از همه خروج خودروهای فرسوده از جمله راهکارهای بلند مدت برای بهبود کیفیت هوای تهران است  که همه این اقدامات از وظایف مدیریت اجرایی کشور ، دولت و سازمان حفاظت محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران  همچنین به وظایف این شرکت در خصوص کیفیت هوا تهران اظهار داشت : شرکت کنترل کیفیت هوا دو وظیف بسیار مهم را  در این راستا بر عهده دارد سنجش و اطلاع رسانی آلودگی هوا به شهروندان و تحقیق در حوزه فعالیت های اجرایی مثل اقدامی که در حوزه موتورسیکلت های برقی و همچنین نصب فیلتر دوده بر روی خودروهای دیزلی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نصب فیلتر دوده از ابتدای سال 94 بر روی کلیه خودروهای دیزلی اجرایی می شود ، تصریح کرد: فیلتر دوده پس از نصب بر روی خودروهای دیزلی می تواند تا 99.99 درصد دوده ناشی از موتورهای دیزلی را کاهش دهد که این راهکار بسیار موثری است که از ابتدای سال 94  بر روی کلیه خودروهای دیزل تولید داخل و همچنین دیزل های وارداتی اجرایی می شود.

وی افزود : این اقدام  یکی از نتایج تحقیقاتی است که شرکت کنترل کیفیت هوا انجام داده و شهرداری تهران در مرحله اجرا است و نمونه این فیلتر بر روی اتوبوس شرکتهای واحد نیز در حال امتحان است  و در اینده نیز تعدادی از اتوبوس های که در سطح شهر تردد دارند نیز به این فیلتر مجهز خواهند شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: