جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 دی 1393     
احتمال کاهشی قیمت نفت !

فارس: در حالی که کاهش قیمت نفت در جهان به مسئله جدی تبدیل شده است وزارت بازرگانی صنعت و امنیت آمریکا بعد از 40 سال ممنوعیت صادرات نفت شل و میعانات گازی این کشور را برای افزایش میزان صادرات لغو کرد.

به گزارش فاینانشال تایمز، بخش اداره بازرگانی صنعت و امنیت آمریکا بعد از 40 سال ممنوعیت صادرات میعانات گازی را برداشت، آمریکا لغو  محدودیت‌های صادراتی را برای افزایش صادرات تولید داخل نفت این کشور انجام داد.

یک تنظیم کننده امور نفتی در این باره گفت: آمریکا مجوز صادرات برای میعانات گازی و نفت شل سبک را برای چندین شرکت صادر کرده است. به هر حال ممنوعیت صادرات نفت آمریکا که 40 سال پیش به عنوان ابزاری برای مقابله با بحران‌های نفتی بود به تازگی برداشته شد.

این در حالی است که قیمت جهانی نفت در مقایسه با اواسط سال 2014، 40 درصد کاهش یافته است و اخیرا کشورهای صادرکننده نفت اوپک تصمیم گرفته‌اند که حجم تولیدات خود را تغییر ندهند و این مسئله به شدت در پایین آمدن قیمت نفت مؤثر بوده است.

عدم کاهش قیمت نفت از سوی برخی کشورهای عضو اوپک با انتقادهای بسیاری حتی در داخل اعضا مواجه شد. آنها با این تصمیم به دنبال این بودند که با عرضه قیمت نفت پایین، نفت شل آمریکا را از دور رقابت خارج کنند. عربستان و چندین کشور حوزه خلیج فارس صدها میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود برداشت کرده‌اند و دیگر کشورهای صادرکننده نظیر ونزوئلا و روسیه در حال حاضر با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: