جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 شهريور 1397     
اتوبوس های ناوگان حمل و نقل قم پاسخگوی نیاز شهروندان و زائران نیست

 به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرستان قم اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 248 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و 65 دستگاه مینی بوس در ناوگان فعال هستند و همچنین تعداد 50 دستگاه اتوبوس ملکی سازمان در خطوط کم درآمد مشغول به فعالیت هستند.

 
حسین مومنی موحد با اشاره به وجود 120 دستگاه اتوبوس غیر فعال و نیازمند بازسازی افزود: از دی ماه گذشته روند بازسازی ناوگان در دستور کار قرار گرفته و طی مناقصه ایی که هفتۀ آینده برگزار می شود روند بازسازی این تعداد وارد مرحلۀ جدیدی خواهد شد.
 
وی افزود: بودجۀ سالانۀ سازمان اتوبوسرانی 9 میلیارد تومان است که طبق مقررات، تامین یک سوم این بودجه از وظایف دولت است، اما متاسفانه در سه سال گذشته، دولت این سهم را پرداخت نکرده و هم اکنون حدود 9 میلیارد تومان به سازمان اتوبوسرانی قم بدهی دارد.
 
وی افزود: سال گذشته، شهرداری 50 دستگاه اتوبوس به مبلغ 30 میلیارد تومان خریداری کرده و در اختیار سازمان اتوبوسرانی قرار داد.
 
وی بیان کرد: تعداد 300 دستگاه اتوبوس فعال ناوگان، پاسخگوی نیاز شهروندان و زائران نیست.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرستان قم افزود: کرایۀ اتوبوس در سال 97 مطابق با مقررات 10 درصد بیشتر شده، اما با توجه به افزایش حدودا 4 برابری قیمت لوازم یدکی خودرو، امکان بازسازی تعدادی از اتوبوس ها وجود نداشته و لذا متوقف شده اند و این مساله زمینه ساز مشکلات بیشتر شده است.
 
وی افزود: از دیگر مشکلات حوزۀ حمل و نقل قم می توان به فرسودگی ناوگان با عمر 10 ساله، عرض کم معابر سطح شهر و نبود زیرساخت های لازم برای ایجاد خطوط ویژه و BRT اشاره کرد، چرا که هم اکنون تنها دو خط ویژه در شهرستان قم وجود دارد که به معنای تمام کلمه نیز ویژه نیستند.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: