جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 15 شهريور 1397     
کلاهبرداری با ترفند نرم افزار ماهواره جیبی

 
روزنامه خراسان: رئیس پلیس فتای استان ازشناسایى ودستگیرى عامل کلاهبردارى از شهروندان با ترفند نرم افزار ماهواره جیبی خبر داد.
 
به گزارش خبرنگارما، سرهنگ یادگارنژاد دراین باره اظهار کرد: شهروندی با حضور در این پلیس، درخواست رسیدگى به شکوائیه خوددر زمینه کلاهبردارى ۱۵۰ میلیون ریالی ازحسابش شد که پیگیرى موضوع دردستورکارکارشناسان پلیس فتا قرارگرفت.
 
وی افزود: شاکى در تحقیقات اولیه درباره نحوه کلاهبردارى صورت گرفته بیان کرد: در یک سایت با تبلیغ خرید نرم افزار ماهواره جیبی اندروید مواجه و برای پرداخت هزینه‌ها وارد درگاه پرداخت شدم که پس از مواجه شدن با پیغام خطا از این کار انصراف دادم، اما بعد از چند ساعت مبلغ۲۵ میلیون تومان از حسابم کسر می‌شود. وی گفت: کارشناسان پلیس فتا با انجام شگرد‌های خاص توانستند فردی را در این خصوص شناسایی و دستگیر کنند.
 
وی افزود: متهم پس از دستگیری به جرم ارتکابی اعتراف کرد که با ایجاد تبلیغات اغوا کننده در زمینه نرم‌افزار ماهواره‌ای و ساخت صفحات درگاه پرداخت جعلی و هدایت افراد به آن صفحات مقاصد شوم خود را عملی می‌کرده است.
 
وی یادآور شد: افرادی با ساخت نرم‌افزار موبایلی با نام ماهواره جیبی در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی مختلف اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند که استفاده و فعال‌سازی این نرم‌افزار با مبالغ کم و وسوسه انگیز انجام می‌شود که در آن کاربران به صفحه جعلی و شبیه‌سازی شده یک درگاه پرداخت بانکی هدایت می‌شوند که در نهایت منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی آن‌ها و در یک فرصت مناسب برداشت از حساب انجام می‌شود.
 
این مقام ارشد انتظامی توصیه کرد: به پیشنهاد‌های جذاب و اغواگرایانه کلاهبرداران به هیچ عنوان پاسخ ندهند و هنگام پرداخت اینترنتی از صحت درگاه پرداخت الکترونیک اطمینان حاصل کنند و برای وارد کردن اطلاعات بانکی خود همیشه از پروتکل امن https استفاده کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: