جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 10 دی 1393     
آمادگی کامل سازمان مدیریت پسماند در مقابله با برف

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،با توجه به آغاز فصل سرما و بارش نزولات آسمانی،  سازمان مدیریت پسماند همانند سنوات گذشته  ضمن هماهنگی با مناطق در خصوص ارائه خدمات،  اقدام به آماده‌سازی ادوات و تجهیزات برفروبی جهت سرویس‌دهی در فصل زمستان نموده است .

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به بهره گیری از تجهیزات سازمان و  امکانات مناطق 22 گانه  در عملیات برفروبی سال جاری  از کاربرد ماده جدید CMA توسط این سازمان خبر داد.

حسن کریمیان با تاکید بر تلاش این سازمان  در جهت ایجاد فضایی بهداشتی برای زندگی شهروندان و ارتقاء کیفیت زیست محیطی ، افزود : امسال نیز طبق روال سالهای گذشته و البته با ایجاد تحول جدید در عملیات برفروبی  در راستای هدف مذکور گام برداشته  و  به منظور بهبود روش های فعلی  با رویکرد آسیب رسانی کمتر به محیط زیست و معابر شهری و رعایت استاندارد های لازم ماده CMA   را  در کنار نمک  بکار می برد.

وی ضمن اشاره به تاثیرات نامطلوب  استفاده از نمک ناشی از عملیات  برفروبی بروی فضای سبز و آّب های زیرزمینی افزود : CMA در اماکنی که احتمال  خوردگی کلریدی وجود دارد  به منظور کاهش اثرات خوردگی به کار رفته و  تاثیر بهتر و سریعتری نیز  در مقایسه با نمک دارد.

هماهنگی جهت دریافت حدود 500 تن CMA  و کاربرد آن در عملیات برفروبی امسال  از جمله اقدامات زیست محیطی  این سازمان بوده که توسط دکتر کریمیان عنوان شد.

 وی ادامه داد: تاثیر بهتر و سریعتر در مقایسه با نمک؛ عدم  تخریب سازه های بتنی ، عدم آلودگی خاک، عدم خوردگی سازه های فلزی و دیگر عناصر مرتبط با جاده ها و بزرگراه ها  ، عدم آلودگی سفره آبهای زیر زمینی و آبهای سطحی، از جمله مزیتهای ماده CMA  است که این سازمان  مصمم به کاربرد آن در اماکنی  از قبیل بزرگراه ها  ، پل ها ، ورودی و خروجی تونل ها  و سایر معابر شهری شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند  با اشاره به کاربرد تجهیزاتی از قبیل نمک پاش غلتان ، نمک پاش داخل کمپرسی ، نمک پاش بزرگراهی ، نمک پاش کوچک ایسو زویی، دستگاه  محلول پاش و کامیون تیغه برفروب  در عملیات برفروبی سال جاری؛ کاهش کاربرد نمک و جایگزینی آن با ماده  CMA را از جمله اقدامات مفید و موثر  این سازمان در راستای  حفظ رفاه و آسایش عمومی  شهروندان  عنوان نمود .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: