جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 مرداد 1397     
قیمت خودرو باید بر اساس نرخ تورم تعیین شود

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در خصوص مشکلات خودروسازان و قطعه سازان برای پرداخت مابه التفاوت ارزی جهت ترخیص قطعات و مواداولیه موجود در گمرکات اظهار داشت : در جلساتی که با وزیر صمت داشتم ایشان عنوان کردند که قرار است مشکل ترخیص کالاهای موجود در گمرکات بزودی حل شود و کالاها بدون پرداخت مابه التفاوت ترخیص شوند، چرا که دستورالعمل جدید مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

ولی ملکی ، درباره جریان آزاد سازی قیمت خودرو ، اظهار داشت: قیمت مواد اولیه مورد نیاز قطعه سازان بسیار افزایش یافته است و قطعه سازان عنوان می کنند که حاضر نیستند با افزایش قیمت 7.4 درصدی قطعه تولید کنند و به دلیل متضرر شدن ترجیح می دهند تولید خود را کاهش دهند.
 
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : کاهش تولید قطعه در نهایت منجر به توقف خطوط تولید خودروسازان می شود لذا خودروسازان در این شرایط برای جلوگیری از توقف تولید چاره ای جز افزایش قیمت ندارند.
 
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه قیمت خودرو باید براساس نرخ تورم تعیین شود، ادامه داد: هر ساله باید بر اساس قیمت مواد اولیه و کلیه عوامل موثر در تولید قیمت منطقی برای خودروها تعیین شود.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم ها فشار بسیار زیادی را بر خودروسازان وارد کرده است، گفت: چنانچه قیمت خودروها منطقی نشود و متناسب با تحریم ها پیش نرود مشکلی حل نخواهد شد، ضمن اینکه مشکلات تولید خودرو با دستور حل نمی شود بلکه باید اقدامات کارساز و عملی در این زمینه انجام گیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: