جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 مرداد 1397     
ثبت ۲ زلزله بیش از ۴ ریشتر در همدان و کرمان

 

در هفته گذشته جوکار استان همدان با زلزله ۴.۲ و جیرفت استان کرمان زلزله ۴.۵ را تجربه کردند.

 

خبرگزاری ایسنا: بر اساس داده‌های شبکه لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در تیر سال جاری ۲۶ زمین‌لرزه با بزرگای بیش از ۴ در کشور به ثبت رسیده است که بزرگترین آن‌ها در روز ۳۱ تیر با بزرگای ۵.۹ در حوالی تازه‌آباد واقع در استان کرمانشاه، رخ داده است.

از این تعداد زلزله، ۹۳۱ زمین‌لرزه دارای بزرگای کوچکتر از ۳، ۱۲۱ زمین‌لرزه دارای بزرگای بین ۳ و ۴ و تعداد ۲۴ زمین‌لرزه دارای بزرگای بین ۴ و ۵، تعداد ۲ زمین‌لرزه دارای بزرگای بین ۵ و ۶ بوده است.

بررسی زلزله‌های هفته گذشته نیز نشان می‌دهد که بزگترین زلزله با بزرگای ۴.۵ در جیرفت استان کرمان به ثبت رسید. جوکار استان همدان نیز با زلزله ۴.۲ لرزید.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۳ مرداد

در حاجی آباد استان هرمزگان زلزله ۲.۹، اندوهجرد استان کرمان زلزله ۲.۶ و مهران استان ایلام زلزله ۲.۸ رخ داد.

جوکار استان همدان بعد از زلزله ۲.۶، زلزله ۴.۲ ریشتری در آن به ثبت رسید که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون آن در ۱۰ کیلومتری جوکار، ۱۱ کیلومتری ملایر و ۱۶ کیلومتری سامن این استان بوده است.

در مهران استان ایلام بعد از یک زلزله ۲.۵ ریشتری زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ به ثبت رسید که عمق این زلزله در ۱۳ کیلومتری و کانون آن در ۲۳ کیلومتری مهران و ۶۱ کیلومتری صالح آباد استان ایلام و ۵۴ کیلومتری عراق بوده است.

شهرپیر استان فارس با زلزله ۳.۴ ریشتری لرزید. عمق این زلزله در ۶ کیلومتری و کانون آن در ۱۸ کیلومتری شهر پیر، ۲۲ کیلومتری حاجی آباد و ۲۹ کیلومتری مزایجان این استان بوده است.

جیرفت استان کرمان نیز زلزله ۴.۵ ریشتر را تجربه کرد که عمق آن در ۲۵ کیلومتری و کانون آن در ۴۳ کیلومتری جیرفت، ۴۷ کیلومتری درب بهشت و ۵۵ کیلومتری جبالبارز این استان بوده است.

در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌های ۲.۶، ۲.۹، ۳ در عمق ۱۷ کیلومتری، ۲.۷ به ثبت رسید.

چرام استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۳.۲ ریشتر رخ داد که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۲۷ کیلومتری چرام، ۳۰ کیلومتری گراب سفلی و ۳۲ کیلومتری چیتاب این استان بوده است.

یکشنبه ۱۴ مرداد

در سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۸، سربیشه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶، قائمیه استان فارس زلزله ۲.۵، اردل استان چهارمحال و بهختیاری زلزله ۲.۵ گزارش شد.

تازه آباد استان کرمانشاه زلزله‌های ۲.۵، ۳ در عمق ۹ کیلومتری، قصرشیرین این استان زلزله‌های ۲.۹ و ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید.

سربیشه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۶، قائمیه استان فارس زلزله ۲.۵، اردل استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۵ رخ داد.

دوشنبه ۱۵ مرداد

در سرپل ذهاب استان کرمانشاه نیز زلزله ۳.۴ ریشتری به ثبت رسید که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون آن در ۱۱ کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۰ کیلومتری قصر شیرین و ۳۴ کیلومتری گیلانغرب این استان بوده است. در جوانرود این استان زلزله ۲.۹ و در تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

هجدک استان کرمان زلزله ۲.۸ و ۳.۳ ریشتر در عمق ۱۱ کیلومتری را تجربه کرد.

قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷، سنخواست استان خراسان شمالی زلزله ۲.۶، شوقان استان خراسان شمالی زلزله ۲.۸ رخ داد.

سه‌شنبه ۱۶ مرداد

چرام استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۶، سربیشه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵، مورموری استان ایلام زلزله ۲.۵، شاهو استان کرمانشاه زلزله ۲.۹، سپید دشت استان لرستان زلزله ۲.۸ و تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

در راور استان کرمان زلزله ۳.۲ به ثبت رسید که عمق آن در ۱۱ کیلومتری بوده است. در فاریاب این استان نیز بعد از یک زلزله ۲.۸ زلزله ۳.۶ ریشتری رخ داد که عمق آن در ۸ کیلومتری و کانون رومرکزی آن در ۴ کیلومتری فاریاب، ۴۰ کیلومتری عنبرآباد و ۴۲ کیلومتری کهنوج این استان رخ داده است.

در سفیدسنگ استان خراسان رضوی زلزله‌ای با بزرگای ۳.۸ رخ داد که عمق آن در ۷ کیلومتری و کانون آن در ۲۵ کیلومتری سفید سنگ، ۳۹ کیلومتری قلندرآباد و ۴۳ کیلومتری فریمان استان خراسان رضوی بوده است.

چهارشنبه ۱۷ مرداد

در ترک استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵، بهاباد استان یزد زلزله ۲.۷ و هجدک استان کرمان زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

چالان‌چولان استان لرستان با زلزله ۳.۳ ریشتر لرزید. عمق این زلزله در ۵ کیلومتری و کانون آن در ۴ کیلومتری چالان چولان، ۲۲ کیلومتری زاغه و ۲۴ کیلومتری دورود استان لرستان بوده است.

در شاهو استان کرمانشاه زلزله ۳.۲ ریشتر به ثبت رسید. عمق این زلزله در ۶ کیلومتری ۲۶ کیلومتری شاهو و ۲۹ کیلومتری پاوه استان کرمانشاه و ۲۹ کیلومتری شوئیشه استان کردستان بوده است.

در مهران استان ایلام زلزله ۳.۶ ریشتری رخ داد که عمق آن در ۱۱ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۲۱ کیلومتری مهران و ۶۰ کیلومتری صالح آباد استان ایلام و ۵۸ کیلومتری عراق گزارش شد. این منطقه همچنین بعد از دو زلزله ۲.۶ زلزله ۳.۳ ریشتر را تجربه کرد. عمق این زلزله در ۱۰ کیلومتری بوده است.

ازگله کرمانشاه زلزله ۲.۶ و تازه آباد این استان زلزله ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد علاوه بر آن زلزله ۲.۵ ثبت شد.

شوقان استان خراسان شمالی با زلزله ۳.۲ لرزید. عمق این زلزله در ۱۰ کیلومتری و کانون این زلزله در ۱۵ کیلومتری شوقان، ۲۱ کیلومتری سنخواست و ۳۶ کیلومتری آشخانه این استان بوده است.

پنج‌شنبه ۱۸ مرداد

در لالی استان خوزستان زلزله ۲.۵، بروات استان کرمان زلزله ۲.۹، پایین هولار استان مازندران زلزله ۲.۶، کازرون استان فارس زلزله ۲.۹ و تازه آباد استان کرمانشاه زلزله ۲.۶ رخ داد.

در مهران استان ایلام دو زلزله مهم ۳.۲ و ۳.۳ به ترتیب در عمق‌های ۱۰ و ۱۱ کیلومتری به ثبت رسید. زلزله ۲.۵ از دیگر رخداد‌های لرزه‌ای این استان است.

رامیان استان گلستان با زلزله ۳ ریشتر لرزید. عمق این زلزله در ۵ کیلومتری و کانون آن در ۱۹ کیلومتری رامیان، ۲۱ کیلومتری نوده خاندوز استان گلستان و ۲۴ کیلومتری کلاته خیج استان سمنان بوده است.

جمعه ۱۹ مرداد

در ساعت ۷ و ۲۲ دقیقه روز ۱۹ مرداد ازگله استان کرمانشاه با زلزله‌ای با بزرگای ۳ لرزید. عمق این زلزله در ۸ کیلومتری بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: