جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 دی 1393     
«ماهان» دیگر افسرده نیست /عکس

جام جم سرا: وجود یک سال درمان و مصرف دارو هنوز موهای سر دانش‌آموز ۹ ساله مریوانی درنیامده است، ولی او دیگر افسرده نیست و از زندگی‌اش رضایت پیدا کرده است
 
آخرین آزمایش‌های انجام شده در سال ۹۲ از «ماهان رحیمی» دانش‌آموز مریوانی بر این اساس بود که وی به بیماری «آلوپسی آره آتا» مبتلا شده است. نتایج آزمایش‌ها حاکی از آن بود که این دانش‌آموز مریوانی به سرطان مبتلا نبوده و بر اثر داروهای شیمیایی رشد موهای سرش متوقف شده است.
یک سال از آخرین دوره‌های سخت درمانی این دانش‌آموز گذشته است و با وجود اینکه تحت درمان متخصصان است و دارو مصرف می‌کند، اما هنوز موهای سرش رشد نکرده است.
 
محمد علی محمدیان معلم مریوانی که سال ۹۲ به خاطر همراه شدن با دانش‌آموز خود اقدام به تراشیدن موهای سر خود کرد تا دانش‌آموزش تنها نباشد و درد و رنج کمتری را تحمل کند، گفت: آذر ماه سال پیش بود که آخرین آزمایش‌ها انجام و بیماری ماهان مشخص شد، یکسال است که ماهان هنوز تحت درمان‌های تخصصی است و تقریباً هر دو ماه یکبار برای معاینه و چکاپ به تهران می‌آید، اما رشد مو‌هایش تغییر چندانی نیافته است.
 
این معلم مریوانی با بیان این مطلب که روحیه ماهان در طول این یکسال بشدت بهبود یافته است و انگیزه زیادی برای درس خواندن پیدا کرده، ادامه داد: او از لحاظ روحی در وضعیت مناسبی به سر می‌برد و از لحاظ درسی نیز نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری پیدا کرده است. سال گذشته مقاومت بدنش به حدی ضعیف بود که در مقابل کوچک‌ترین سرماخوردگی یا بیماری اغلب وقت‌ها در بستر بیماری می‌افتاد، اما به لطف خداوند در سال‌جاری مقاومت بدنش افزایش یافته و دیگر به رشد نکردن موهای سرش اهمیت نمی‌دهد و از وضعیتی که اکنون دارد، راضی است.

 
ماهان در کنار شوخان

 
این معلم در ادامه بیان کرد: ماهان شرایط جدید خود را پذیرفته و اکنون در کلاس سوم دبستان مشغول به تحصیل است در طول این یک سال هیچ گلایه و شکایتی از وضعیتش نکرده است و با پشتکار و جدیت درس‌هایش را دنبال می‌کند.
 
نسبت به سال گذشته وضعیت تحصیلی‌اش بهتر شده است و هر روز با روحیه‌ای شاد در کلاس درس حضور پیدا می‌کند. محمد علی محمدیان از اینکه هر روز ماهان رحیمی را شاد و خوشحال در مدرسه کنار دوستانش می‌بیند، اظهار خوشحالی کرد و در ادامه گفت: بار‌ها این موضوع را از زبان مادر ماهان شنیده‌ام که می‌گوید: «ماهان خوشحال است از اینکه موهای سرش ریخته و دیگر رشد نمی‌کند، چون ریزش موهای سرش باعث شده است تا او دوستان زیادی پیدا کند.»
 
وی با اشاره به این موضوع که با توجه به اینکه بیماری ماهان نادر‌ترین نوع بیماری پوستی است و مصرف دارو‌ها در رشد موهای سرش تأثیری ندارد وفقط روند افزایش بیماری را کنترل می‌کند افزود: در ایران تقریباً صد نفر به این بیماری مبتلا هستند و فاکتورهایی چون ارث، تغییرات آب و هوایی، ‌تغذیه‌ای و... در بروز این بیماری نقش دارد. پزشکان معالج ماهان امیدوار هستند تا چند سال آینده تکنیک‌های پزشکی و داروهای جدیدی وارد عرصه پزشکی شود که در بهبودی این نوع بیماری نادر تأثیرگذار باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: