جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 مرداد 1397     
فوتبال ایران در خطر خشکسالی

 

هجدهمین دوره لیگ برتر از نظر گل‌های رد و بدل شده و فوتبال هجومی نسبت به پنج دوره اخیر لیگ برتر بدترین دوره بوده است.

 

ورزش سه: هنوز طعم بازی‌های جذاب و پرگل جام جهانی زیر دندان تماشاگر فوتبال بود که هفته اول لیگ برتر با بازی‌های کم گل و مساوی‌های صفرصفرش آغاز شد. هفته اول لیگ برتر هجدهم از نظر نتیجه و فوتبال تهاجمی یک هفته بسیار بد در تاریخ لیگ برتر و نسبت به استاندارد امروز فوتبال جهان بود.

مقایسه هفته اول لیگ هجدهم و لیگ هفدهم نشان می‌دهد که فوتبال ایران از نظر جذابیت با افت فاحشی روبرو بوده است. در لیگ هفدهم و در اولین هفته در ۸ بازی ۲۰ گل رد و بدل شد که میانگین ۲.۵ گل در هر بازی است، اما امسال در ۸ بازی تنها ۱۰ گل زده شده است. آمار ۱.۲۵ گل در هر بازی که میانگینی ناامید کننده است.

البته که نگاهی به ادوار مختلف لیگ برتر نشان می‌دهد اصولا فوتبال ایران با کمبود یا بحران گل مواجه است. در حالیکه لیگ هفدهم آغاز خوبی از نظر گل زده داشت، اما در هفته اول لیگ شانزدهم تنها ۱۴ گل به ثمر رسید. در لیگ پانزدهم ۱۳ و در لیگ‌های چهاردهم و سیزدهم به ترتیب ۱۳ و ۱۲ گل در هفته اول به ثمر رسیده است.

اما نکته جالب اینجا است که لیگ هجدهم از نظرتعداد گل در میان ۵ دوره اخیر بدترین وضعیت را دارد و از نظر میانگین گل زده وضعیتی بحرانی را نشان می‌دهد. این مساله از این نظر مثبت نیست که فوتبال در دنیا برای جذب تماشاگر و رشد و پویایی نیاز به جذابیت دارد. جام جهانی ۲۰۱۸ شاید بهترین نمونه برای آنچه مردم دنیا از فوتبال می‌خواهند است. این طبیعی است که هوادارانی که جام جهانی را با آن کیفیت دیده اند در این روز‌های پرمشغله و دشوار از وقت و سرمایه شان برای فوتبالی که جذابیتی ندارند بگذارد.

شاید فوتبال هم مثل خیلی چیز‌های دیگر اینروز‌ها در شرایط بسیار حساس و سختی قرار دارد. با توجه به مشکلات اقتصادی فوتبال انتظار ترقی ناگهانی در زمینه امکانات و تجهیزات رویایی غیرقابل دسترسی است و تنها امید همه به کیفیت خود بازی‌ها است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: