جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 مرداد 1397     
هنگام قطعی برق در آسانسور چه کنیم؟

 

این روز‌ها قطعی‌های هر روزه برق گرفتاری‌هایی را برای شهروندان بویژه آن‌ها که از آسانسور استفاده می‌کنند بوجود آورده و تعداد عملیات نجات از آسانسور‌های دربسته را در فعالیت‌های روزانه آتش نشانان افزایش داده است.

 

خبرگزاری ایسنا: این روز‌ها قطعی‌های هر روزه برق گرفتاری‌هایی را برای شهروندان بویژه آن‌ها که از آسانسور استفاده می‌کنند بوجود آورده و تعداد عملیات نجات از آسانسور‌های دربسته را در فعالیت‌های روزانه آتش نشانان افزایش داده است. 

محمدرضا برزگر مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه با بیان اینکه تاکنون مصدومیت در هنگام محبوس شدن افراد در کابین آسانسور نداشته‌ایم، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به قطعی برق در مناطق مختلف شهر، گرفتار شدن افراد در آسانسور‌ها افزایش یافته است که این اتفاق بیشتر در ساختمان‌های بلندمرتبه رخ می‌دهد.

برزرگر افزود: برخی شهروندان گمان می‌کنند اگر آسانسوری بین طبقات گیر کند با خطر سقوط مواجه می‌شوند و باید بکوشند هر چه سریع‌تر خارج شوند در صورتی که چنین تفکری کاملا اشتباه است.

وی تاکید کرد: در چنینی شرایطی شهروندان باید از انجام حرکات اضافی در آسانسور پیش از رسیدن نیرو‌های آتش نشانی خودداری کنند.

موارد دیگری نیز هنگام گیر کردن آسانسور در طبقات توصیه می‌شود که دانستن آن‌ها خالی از فایده نیست:

در چنین شرایطی آرامش خود را حفظ کنید، نفس عمیق بکشید و وحشت زده نشوید تا دیگران را نیز به وحشت نیندازید چراکه چند فرد وحشت زده در شرایط بد ممکن است کار‌های خطرناکی انجام دهند. 

در صورتی که برق آسانسور خاموش شده می‌توان برای مدت کوتاه از نور گوشی استفاده کرد. گوشی را برای زمان طولانی روشن نگذارید، چون باطری آن تمام می‌شود، در حالی که شاید به آن نیاز داشته باشید. 

دکمه تلفن یا زنگ را فشار دهید تا دیگران متوجه شوند کسی در آسانسور گیر کرده است و اگر آنتن دارید با آتش نشانی یا نگهبان ساختمان تماس بگیرید.

دکمه باز شدن در را بفشارید، احتمال اینکه در باز شود وجود دارد. همچنین می‌توانید دکمه یک طبقه پایین‌تر از جایی که هستید را فشار بدهید. 

اگر هیچ یک از این موارد کمکی نکرد می‌توانید به در آسانسور ضربه زده و سروصدا ایجاد کنید البته تا جایی که همراهان را دچار وحشت نکنید.

باید بدانید که وضعیتی که در آن قرار دارید خطرناک نیست؛ بنابراین به جای انجام کار‌های خطرناک، منتظر رسیدن تعمیرکار آسانسور بمانید.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: