جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 دی 1393     
12مسیر نیمروز و 3 مسیر تمام روز برای گردشگری در پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر توسعه گردشگری شهرداری تهران اعلام کرد: دو دستگاه اتوبوس گردشگری در تهران در دو ایستگاه امام خمینی(ره) و تجریش گردشگران پایتخت را به " گردش تهران " می برند .

ابوذر حسینی در نشست خبری که امروز در برج میلاد همزمان با رونمایی از طرح «گردش تهران» برگزار شد، اظهارکرد: شهرداری تهران در چندسال اخیر با برند مهمان تهران برگزاری تورهای گردشگری شهری را آغاز کرده است. به طوری که با نظر شهردار تهران برای نخستین بار 16 عنوان تور موضوعی در قالب طبیعت گردی ، تاریخی ، مذهبی در نظر گرفته شده است .

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید زیرساخت ها را برای بخش خصوصی مهیا کند، گفت: در حال حاضر 20 آژانس گردشگری با شهرداری تهران همکاری می کنند .

حسینی با اشاره به اینکه ایجاد اتوبوس گردشگری کار مهم و ارزشمندی است که باید از تهران شروع شود و در سایر شهرها توسعه یابد، بیان کرد: در ابتدا برنامه ما آن بود که 40دستگاه اتوبوس گردشگری وارد کشور شود اما با تاکید شهردار مبنی بر بهره گرفتن از بخش خصوصی ورود اتوبوس های دوطبقه گردشگری منتفی شد و تلاش کردیم اتوبوس های موجود را به استانداردهای اتوبوس گردشگری نزدیک کنیم و برای شروع کار دو دستگاه اتوبوس مهیا شده است و قرار است 4 دستگاه اتوبوس نیز سقفشان برداشته شود و در اردیبهشت ماه شروع به کار کنند.

وی با اشاره به استقبال شرکت های خصوصی از این طرح گفت: حتی پیشنهاد اتوبوس گردشگری با بدنه شیشه ای نیز مطرح شده است که در آینده مورد بررسی قرار می گیرد .

مدیر توسعه گردشگری شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تلاش می کند زیرساخت های تهران را برای توسعه گردشگری در این شهر مهیا کند در این باره اظهارکرد: در حال حاضر تفاهم نامه نصب 300 دستگاه پوز با بخش خصوصی امضا شده است که براساس آن با نصب این دستگاه ها گردشگران می توانند در سطح تهران بلیط اتوبوس گردشگری را خریداری کنند .

هزینه 20 تا 40 هزار تومانی برای گردشگری با اتوبوس در تهران

امیرغلامعلی مسوول راه اندازی اتوبوس گردشگری شهر تهران با اشاره به ورود بخش خصوصی از سال 87 به عرصه گردشگری در تهران گفت: بافت شهری تهران دارای جاذبه های زیادی است و فرصتی برای گردشگری به حساب می اید چرا که برای گردشگری و لذت بردن حتما نباید سفر خارجی رفت.

وی با اشاره به الگوبرداری این مجموعه از شرکتی که دارای 37 سال سابقه در زمینه اتوبوس گردشگری در 110 پایتخت جهان است، اظهارکرد: تلاش کردیم این طرح را بومی کنیم و مقاصد و مسیرهای پرطرفدار برای اتوبوس گردشگری تهران معروف به اتوبوس «گردش تهران» انتخاب شده است .

رسولی مهمترین ویژگی های سفر گردشگری با اتوبوس گردش تهران را استفاده ازحمل و نقل ویژه این اتوبوس، برخورداری از راهنمایی مجرب تهران شناس ، پرداخت شدن تمامی ورودیه ها ، بیمه و پذیرایی میان وعده عنوان کرد .

مسوول راه اندازی اتوبوس گردشگری شهر تهران با اعلام اینکه دو ایستگاه پایانه میدان تجریش و پایانه قورخانه در ایستگاه امام خمینی(ره) محل استقرار دو اتوبوس گردشگری تهران است، تصریح کرد: 12مسیرهای نیم روز از ساعت 9 الی 13 و نیز 14 تا 18 است و سه مسیر تمام روز وجود دارد که مسیرهای تمام روز از 9 صبح تا 16 دایر است. به طوری که در برنامه ریزی های صورت گرفته شنبه ها به دلیل روز بعد از تعطیلی و تعطیل بودن موزه ها ، اتوبوس گردشگری تعطیل است اما در سایر روزها این اتوبوس دایر است و قیمت بلیط آن از 20 تا 40 هزارتومان است.

وی افزود: علاقه مندان برای شرکت در این برنامه می توانند به سایت visit.tehran.ir مراجعه کنند و یا با شماره تماس 88476760 تماس بگیرند .

رسولی در پاسخ به سوال خبرنگار شهرنوشت اعلام کرد: در دو نیم روز هم اجرای برنامه به زبان انگلیسی و فرانسه خواهد بود تا امکان بهره مندی گردشگران خارجی از اتوبوس گردشگری فراهم باشد و شهروندان تهران هم می توانند برای تقویت زبان در این برنامه شرکت کنند .

عاطفه احمدی مسوول گردشگری برج میلاد نیز با حضور در این نشست خبری اظهارکرد: برج میلاد از سال 90 تورهای تهران گردی را از مقصد این برج آغاز کرده است و با توجه به پیشرو بودن تورهای شهری و جاذبه های شهر تهران می توان گفت گردشگری شهری فضای بسیاری برای ارتقای جایگاه دارد و در مقابل کشورهایی چون ترکیه و دبی ، پتانسیل گردشگری تهران بسیار زیاد است .

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: