جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 19 فروردين 1393     
4 سال آینده دوره تحول عمیق تهران است

 به گزارش شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: همان­طور كه طی 8 سال گذشته به توسعه زيرساخت‌هاي كالبدي و فرهنگي شهر توجه شد، در 4 سال آینده نيز تقويت این روند بیش از پیش مورد توجه قرار مي‌گيرد.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: تغييرات تهران طی 8 سال گذشته نه در تنها در مقياس‌هاي محلي، شهري و ملي بلکه در معیارهاي فرا ملي و بین­المللی نیز كاملاً مشهود بوده و كسب عناوين و نشان‌هاي جهاني در حوزه حمل و نقل عمومي در رقابت با شهرهاي صاحب نام جهان، گوياي اين مطلب است.

وي با تأكيد بر توجه به منابع انساني در حوزه حمل و نقل از جمله رانندگان وسایل نقلیه عمومي،‌ اعلام كرد: در صورت توجه به نیروهایی که به صورت مستقیم با مردم سر و کار دارند، مي‌توانيم انتظار تحول در مجموعه مديريت شهري را داشته باشيم و شهر و شهروندان را متحول كنيم.

کسی باور نمی­کند برخی پروژه­های شهری دو ساله ساخته شد­اند

معاون شهردار تهران زحمت­ها و مجاهدت‌هاي مجموعه مديريت شهري در 8 سال گذشته را مثال زدنی دانست و اظهار كرد: اگر اقداماتي را كه طي سال‌هاي اخير در شهر انجام شده ناديده بگيريم، بي انصافي كرده‌ايم چرا كه هر انسان منصفي با هر سليقه و گرايشي به كارنامه قابل دفاع 8 ساله مديريت شهري تهران نمره قبولي مي‌دهد.

مهندس تشكري هاشمي احداث برخی پروژه­های شهری نظیر بزرگراه طبقاتی شهید صدر، تونل نیایش و اتوبان امام علي (ع) در مدت زمان تنها دو سال را از جمله اقدامات مديريت شهري به عنوان اتفاقاتی بزرگ و باور ناکردنی در شهر بر شمرد و تصريح كرد: علاوه بر حوزه عمراني در حوزه‌هاي اجتماعي، فرهنگي، خدماتي و حمل و نقل و ترافیک نيز كارهاي مهمي در شهر رخ داده است.

وي با استناد به باورهاي ديني مبتني بر اين كه دو روز مؤمن نباید مانند هم باشد، اضافه كرد: مسئوليت اداره و مدیریت شهر تهران با 5/8 ميليون نفر جمعيت ثابت و 2 ميليون نفر جمعيت شناور كار سخت و سنگيني است و از اين رو بايد براي كار كردن در اين كلان‌شهر با آسيب‌شناسي درست و بررسي دقيق حركت كنيم.

مردم کلیدی­ترین سرمایه شهر هستند

معاون شهردار تهران 4 سال پيش رو را دوره تحول عميق شهر تهران اعلام و اظهار كرد: به فضل الهی و با کمک مردم در دوره جديد مديريت شهري خون تازه‌اي در شریان­های شهر به جريان افتاده و روح جديدي در پیکره و كالبد شهر دميده خواهد شد.

 

 

 

 

مهندس تشكري هاشمي اين تحول را نيازمند خيزشي بزرگ در سه موضوع شهر، شهروندان و شهرداري دانست و تصريح كرد:   در اين ميان مهم‌ترين عنصری كه می­تواند مايه تحول باشد، منابع انساني­ است كه به مردم خدمت مي‌كند و از آن مهم­تر خود مردم هستند كه به عنوان اساسي‌ترين و كليدي‌ترين سرمايه شهر محسوب مي‌شوند.

وي تغييرات ناشي از زيرساخت‌هاي كالبدي و فرهنگي تهران را فراتر از مقياس‌هاي محلي‌، شهري و ملي دانست و اضافه كرد:
توسعه امروز تهران از جمله در حوزه حمل و نقل، فرا ملي بوده و حتی با کلان شهرهاي صاحب نام دنيا نیز قابل رقابت است.

شهروندان باید از زندگی در شهر لذت ببرند

معاون شهردار تهران بر ارتباط با آحاد مردم در سطوح و لايه‌هاي مختلف از جمله شوراياران تأكيد نمود و اظهار كرد: بايد فاصله ميان نظرات مديران شهر با مطالبات شهروندان به دقت مورد بررسي قرار گرفته و به حداقل ممكن كاهش پيدا كند تا از سرمايه‌هاي انساني بهتر استفاده شده و روابط شهروندان با مديريت شهري از يك طرف و با خودشان از طرف ديگر بهبود یابد.

مهندس تشكري هاشمي تبديل تهران به شهري كه شهروندان در آن نسبت به گذشته با آداب و اخلاق بهتر و با آرامش و آسايش بيشتر زندگي كنند را مورد تأكيد قرار داد و تصريح نمود: زندگی مردم بايد ارتقاء یابد و شهروندان از زندگي در شهر لذت ببرند.

وی در پايان با تأكيد بر اين كه كار كردن در تهران سخت است اما به فضل الهي و با كمك ارواح طيبه شهدا سعي كرده‌ايم تا با مجاهدت در اين شهر خدمت كنيم، خاطرنشان كرد: با كرامت، عدالت و همدلي كارها را انجام مي‌دهيم و اميدواريم مديريت شهري آن­طور که در خور نام نظام مقدس اسلامی است، بتواند به مردم متدين و مؤمن تهران هر چه بهتر و بیشتر خدمت كند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: