جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 دی 1393     
افزایش 22 دلاری بهای جهانی طلا

ایسنا: هر اونس طلا برای تحویل در فوریه روز جمعه در بازار نیویورک 21.80 دلار یا 1.9 درصد افزایش یافت و به 1195 دلار رسید.

قیمت طلا با احیای اقتصاد آمریکا که نگرانی سرمایه گذاران را نسبت به افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره در این کشور برانگیخته است، از بالاترین رکوردی که در دسامبر داشت، سه درصد نزول کرده است زیرا افزایش نرخ‌های بهره به جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا لطمه می‌زند.

به گفته تحلیلگران، بعضی از سرمایه گذاران روز جمعه برای پوشش معاملات قبلی، اقدام به خرید طلا کردند در حالیکه سایرین به دنبال خرید ارزان این فلز زرد بودند.

با وجود صعود چشمگیر قیمت طلا در روز جمعه، بعید است این فلز ارزشمند در ماه‌های نخست سال 2015 بهبود داشته باشد زیرا بازار انتظار دارد نشانه‌های تحکیم اقتصاد آمریکا ادامه پیدا کرده و بانک مرکزی این کشور را به افزایش نرخهای بهره ترغیب کند.

تحلیلگران کالا در کپیتال اکونومیکس اظهار کرده اند که طلا همچنان امکان صعود دارد و پیش بینی کرده اند قیمت هر اونس این فلز تا پایان سال 2015 به حدود 1300 دلار می‌رسد اما تحلیلگران بانک سی آی بی سی انتظار دارند شاهد نوسان بالاتری در بازار طلا باشند و افت قیمت هر اونس این فلز به هزار دلار در سال 2015 را منتفی نمی‌دانند.

طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا، تسریع رشد اقتصادی و کاهش قیمت نفت که تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز را ضعیف کرده است، 0.6 درصد کاهش قیمت پیدا کرده در حالیکه سال گذشته پس از اعلام آغاز تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا 28 درصد سقوط کرد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل در مارس 2.8 درصد افزایش یافت و به 16.147 دلار رسید. قیمت این فلز نقره ای از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 17 درصد نزول کرده است.

در بازار بورس کالای نیویورک هر اونس پلاتین برای تحویل در آوریل 2.3 درصد افزایش یافت و به 1219 دلار رسید که بیشترین افزایش از اول دسامبر بود. هر اونس پالادیم برای تحویل در مارس با 1.3 درصد افزایش، 818 دلار معامله شد.

امسال پلاتین 11 درصد نزول کرده در حالیکه پالادیم 14 درصد رشد قیمت داشته است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: