جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 دی 1393     
نعمت‌زاده این هفته به مجلس می‌آید

تسنیم: مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته جلسه علنی دارد که در مهم‌ترین بخش‌ها قرار است محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤال دو تن از نمایندگان در خانه ملت حضور می‌یابد.

دستورکار صحن علنی مجلس در این هفته به شرح زیر است:

** ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور که یک فوریت این لایحه در جلسه علنی مورخ 26/5/1393 به تصویب رسیده و نیز تقاضای تغییر دستور در جلسه علنی مورخ 16/9/1393 هم به تصویب رسیده است.

**گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در‌ مورد طرح دوفوریتی نحوه اجرای قسمتی از اصل یکصد‌ و‌ شصتم (160) قانون‌اساسی که از سوی شورای نگهبان اعاده شده است.

** ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه‌ اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم‌ و اصلاحات بعدی آن که یک ‌فوریت‌ این‌ لایحه ‌‌در جلسه علنی مورخ 3/8/1391 به تصویب رسیده است.

** گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد طرح اصلاح قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه شدن اراضی در حوزه عمل شرکت‌های تعاونی روستایی که ‌از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعاده شده است.

** گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها که یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 18/2/1392 به تصویب رسیده است.

** گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 28/7/1392 به تصویب رسیده است.

** گزارش کمیسیون آموزش، ‌تحقیقات و فناوری در مورد طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده(17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش که یک‌فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 6/7/1393 به تصویب رسیده است.

** گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی که در اجرای ماده 104 آئین‌نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفته است.

** گزارش شور دوم کمیسیون انرژی در مورد طرح حمایت از صنعت برق کشور.

همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره عملکرد شرکت کارگزاری سهام عدالت، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد برداشت1/4 میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی برخلاف مفاد بند2-2 قانون بودجه سال 1392 کل کشور که در اجرای ماده 236 آئین‌نامه داخلی مجلس و نیز گزارش کمیسیون ویژه در مورد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و قوانین متناظر و پیشنهادهایی در خصوص نحوه اجرای آنها که در اجرای‌ ماده(44) و تبصره(1) ماده(49) آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی در دستورکار جلسات علنی مجلس در هفته جاری قرار دارد.

براساس این گزارش سؤالات حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی و زهره طبیب‌زاده‌نوری نمایندگان فلاورجان‌ و تهران در مجلس شورای اسلامی از محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن‌ و تجارت نیز در دستورکار یکی از جلسات علنی مجلس در این هفته قرار دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: