جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 دی 1393     
لاریجانی: تروریسم معتدل نداریم

ایرنا: علی لاریجانی با تاکید بر اینکه 'عراق حق مطالبه از کشورهایی دارد که به تروریسم کمک کرده اند' گفت:وقتی نام گروه های تروریستی را معتدل می گذارند، این نامگذاری مغز متفکر و ماهیت آنان را عوض نمی کند؛ این یک کلاه برداری سیاسی است.

رییس مجلس با اشاره به اینکه کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه به دنبال از بین بردن آرامش و دمکراسی در عراق هستند، گفت که آنان بدشان نمی آید که دمکراسی و آرامش موجود در عراق از بین برود.

وی در عین حال این موضوع را هم مورد اشاره قرار داد که بحران تروریسم در عراق دارای اهمیت بسیاری است، اما نباید بزرگنمایی کرد و باید نگاه واقع بینانه در این خصوص داشته باشیم.

لاریجانی در همین خصوص ادامه داد: هرچه داعش فعال تر باشد ، اختلافات قومی را تشدید و به تبع آن درگیری های سیاسی و قومی را بیشتر می کند و این موضوع به سود برخی کشورهاست. همچنین جریان های تروریستی انرژی کشورهای مهم منطقه را تحلیل می برند که این هم به نفع رژیم صهیونیستی است.

لاریجانی در خصوص تلاش های کنونی ایران در کمک به لبنان، سوریه و عراق گفت: کمک های ایران جهت موفقیت این کشورها در جنگ علیه تروریسم است. چون خطر تروریسم و رژیم صهیونیستی دولبه یک قیچی هستند که منافع امت اسلامی را هدف گرفته است.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار با بیان اینکه عراق به دنبال بسیج منطقه ای برای مبارزه با داعش است، گفت البته این موضوع نیازمند زمان بیشتری است.

وی تصریح کرد، بدون شک ایستادگی ایران در کنار عراق دارای اهمیت است و وظیفه ما در شرایط کنونی تقویت اقتصاد، امنیت و وحدت سیاسی عراق است.

جعفری ادامه داد، ما هیچگاه خجالت نمی کشیم که ایستادگی ایران در کنار خودمان را در عرصه بین الملل اعلام کنیم. از این رو من در چندین کنفرانس از جمله در جده ، پاریس و نیویورک صریحا این موضوع را مطرح کردم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: