جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
مطالبه جدی از دولت توجه به توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی است

به گزارش شهرداری نیوز ، نشست مشترک اعضای فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی و شهرداران کلانشهرهای کشور عصر پنجشنبه به میزبانی شهر مقدس قم برگزار شد.

 

دکتر محمد باقر قالیباف شهردار تهران طی سخنانی در این نشست، ضمن تقدیر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قم، اعضای فراکسیون مدیریت شهری، شهرداران کلانشهر ها و کارشناسان حاضر در نشست، ابراز داشت: دامنه مسایل و مشکلات شهرداری ها بسیار وسیع است و حتما در این جلسه نمی توانیم همه این مباحث را دنبال کنیم، طبیعتا هم اکنون وقت رسیدگی به لایحه بودجه کل کشور است و جز تمرکز بر بودجه، نباید بحث دیگری را دنبال کنیم.
شهردار تهران با اشاره به مصوبات نشست پیشین شهرداران کلانشهرهای کشور در مشهد، ابراز داشت: در نشست مشهد سه گام اساسی را برای خودمان تعریف کردیم، گام ابتدایی مربوط به بودجه است و در این زمینه از اعضای  فراکسیون مدیریت شهری و نمایندگان مجلس تقاضا داریم فرصت هایی که شهرداری ها پیش از این در بودجه کل کشور داشته اند، از آن ها گرفته نشود. در مرحله دوم برخی از فرصت ها در بودجه وجود دارد و پیشنهاداتی به صورت کارشناسی برای اصلاح بودجه ارایه شده است تا بتوانیم ظرفیت های جدیدی را ایجاد کنیم. در مرحله آخر نیز باید درباره بهانه هایی که برای عدم اجرای قانون وجود دارد، شفاف سازی کنیم.
دکتر قالیباف ادامه داد:هم اکنون سه سال متوالی است که شهرداری ها به دلیل روشن نبودن قانون در حوزه جرایم راهنمایی و رانندگی با مشکل روبرو هستند و در هر دفعه نیز دلیل این مسئله را شفاف نبودن قانون عنوان کرده اند.
وی با تاکید بر ضرورت وجود نظارت بر حسن اجرای قوانین، گفت: باید بپذیریم که شرایط اقتصادی در کشور، شرایط سختی است؛ بنابر این باید توقعات خود را به اندازه امکانات خود بالا ببریم. در این میان باید به مشکلات و بضاعت دولت توجه داشته باشیم و بر این اساس کار خود را به پیش ببریم.
شهردار تهران خاطر نشان ساخت: یکی از مطالبات جدی که می توانیم از دولت داشته باشیم ، توجه به توسعه زیرساخت های حمل و نقل عمومی است.
وی دو حوزه اتوبوسرانی و مترو را از بخش های اصلی حمل و نقل عمومی عنوان کرد و گفت :ما هیچ مشکلی در زمینه تامین ال سی و پول  از کشور چین برای حمل و نقل عمومی نداریم؛ باید توجه داشت که پیگیری این مسئله کاری به شهرداری ها ندارد.
شهردار تهران ادامه داد: بر اساس قانون توسعه حمل و نقل عمومی به عهده دولت است اما هم اکنون ما علاوه بر پرداخت 50 درصد سهم شهرداری ها برای توسعه حمل و نقل عمومی، سهم 50 درصدی دولت از توسعه حمل و نقل عمومی را نیز پرداخت می کنیم.
دکتر قالیباف گفت: باید برگردیم به قانونی که دولت را مکلف می کند تا 10 هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری تامین کند؛ در این میان باید پیش بینی ارزی کرده و از ال سی های کشور چین استفاده کنیم. اگر اعضای فراکسیون مدیریت شهری و نمایندگان مجلس در این زمینه به نتیجه برسند، ما نیز توقع بیشتری نداریم.
شهردار تهران یادآور شد:  البته در بسیاری از موارد ما باید به دولت کمک کنیم که در این بخش ها نیز حتما در خدمت خواهیم بود و به دولت کمک خواهیم کرد. از دیگر سو ظرفیت های بسیار زیادی وجود دارد که پیگیری آن را باید به جلسات کارشناسی بعد از بودجه موکول کنیم



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: