جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 دی 1393     
قیمت نفت و طلا در بازار جهانی

تسنیم: قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر کمتر از 61 دلار معامله شد.

کاهش قیمت جهانی نفت درحالی است که عربستان بار دیگر بر سیاست این کشور در تضعیف قیمت نفت تاکید کرده است. علی النعیمی وزیر نفت عربستان در نشست کشورهای عرب صادرکننده نفت گفت حتی اگر قیمت نفت به 20 دلار هم برسد اوپک تولید خود را کاهش نخواهد داد.

بر اساس این گزارش قیمت نفت سبک آمریکا در روز چهارشنبه 71 سنت کاهش یافت و به 56.41 دلار در هر اونس رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با کاهش 73 سنتی به 60.96 دلار در هر بشکه رسید.

طی دو روز گذشته ارزش دلار حدود یک سنت افزایش یافته است. افزایش ارزش دلار به نفع کشورهای نفتی است که با ارزهایی غیر از دلار خرید می کنند. اگرچه قیمت نفت از ژوئن 2014 بالغ بر 50 درصد ارزش خود را از دست داده است اما در همین دوره ارزش دلار در برابر یورو رشد 10 درصدی داشته است که تاحدودی اثر منفی افت قیمت نفت بر اقتصاد کشورهای صادرکننده نفت را خنثی کرده است.

در بازار فلزات گرانبها،‌ قیمت طلا در معاملات چهارشنبه 2 دلار افزایش یافت و هر اونس طلا در برابر 1180 دلار معامله شد.

به دلیل تعطیلات پیش روی کریسمس حجم معاملات در بازار طلا کم شده است.

آلکس تورندیکه، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «حجم معاملات در بازار طلا همچنان پایین خواهد بود، بنابراین ما انتظار داریم که بازار در دوره تعطیلات پایان سال در همین سطح باقی بماند، اما به دلیل کم بودن نقدینگی، نوسانات شدید در دیگر بازارها نظیر دلار و نفت خام می تواند حرکت بازار را تشدید کند.»

تجار به دقت در حال رصد کردن تحولات بازار بورس و بازار نفت هستند.

رشد شاخص ها در بازار بورس و افزایش ارزش دلار می تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا شود. کاهش قیمت نفت نیز قیمت طلا را کاهش می دهد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: