جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 دی 1393     
تونل شهدای غزه سرآمد تونل های شهری پایتخت است

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران در حاشیه تقدیر از دست اندرکاران تونل شهدای غزه (شهید حکیم)، با تاکید بر اینکه این تونل نتیجه تجربیات گذشته چهار تونل شهری دیگر در شهر تهران است، تصریح کرد: تونل شهدای غزه پس از تونل نیایش از نظر سرعت، دقت، صحت، کیفیت، ایمنی و ابعاد فنی سرآمد تونل های گذشته است اما با این وجود مطمئن هستم اگر بخواهیم تونل بعدی را اجرا کنیم، از بعد کیفیت بهتر خواهد بود.

محمدباقر قالیباف ضمن بیان این مطلب گفت: این پروژه بدون کوچک ترین حادثه ای کار خود را به پایان رساند و از بعد زمانی نیز رکورد تونل نیایش را شکست.

وی درباره معارضات باقی مانده در 14 کیلومتر باقی مانده این بزرگراه نیز گفت: در رینگ بزرگراهی غرب تهران برای متصل شدن مسیر شمالی – جنوبی غرب، بزرگراه های فتح، جاده مخصوص، کرج و اتوبان های شهید حکیم و شهید همت به یکدیگر متصل می شوند. در این میان یکی از بزرگ ترین پل ها در این محدوده قرار دارد که بخشی از آن به این تونل اتصال پیدا می کند که ما کار اجرایی پل کاروانسرای سنگی را نیز به سرعت دنبال می کنیم.

شهردار تهران با اشاره به وجود معارضان دولتی و شخصی در مسیر این پروژه اظهارکرد: برای ادامه کار باید مسیر قانونی را طی کنیم و همه تلاش ما نیز بر این است که تا پایان سال آینده بتوانیم این پروژه را نهایی کنیم چرا که باید مسیر حقوقی برخی تملک ها طی شده، چند نوبت آگهی شود و در قیمت به توافق برسیم.

وی تاکید کرد: در شهرداری تهران همه تلاش ما این است که به کسی ظلم نکنیم. در عین اینکه این قدرت وجود دارد که معارض ملکی را ماده 9 کرده و پول آن را به دادگستری واریز کنیم اما می خواهیم از این رفتارها با مردم نداشته باشیم چرا که ما می خواهیم با توافق به نتیجه برسیم تا اینکه از اهرم قضایی استفاده کنیم.

قالیباف یادآور شد: یکی از برکات اتوبان امام علی(ع) این بود که بیش از 10 هزار واحد مسکونی را تملک کردیم و کمتر از نیم درصد آنها قضایی شد.درواقع در 99.5 درصد موارد با مردم توافق کردیم و این کار با رضایت آن ها انجام شد. بدون شک این اقدام خیر و برکت را درکار بیشتر می کند.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری موضوع استعفای برخی از شهرداران مناطق را شایعه دانست و درباره جابه جایی شهردار منطقه 11 نیز گفت: ایشان شهردار قبلی شیراز بوده و از مدیران لایق محسوب می شوند. با توجه به اینکه ایشان را به تازگی برای منطقه 11 معرفی کرده بودیم، برای من سخت بود که با این موضوع موافقت کنم اما در نهایت از دو جهت با این جا به جایی موافقت کردم، یکی اینکه آزادراه تهران – شمال پروژه مهمی به شمار می رود و ایشان نیز از مدیران لایق هستند و دیگری اینکه آقای سعیدی کیا دو نوبت این درخواست را از من کرده بودند که ایشان کار آزادراه را انجام دهند.

قالیباف همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «چرا فتنه، خط قرمز نظام است»، عنوان داشت: هر حرکتی که وحدت جامعه را بر هم زده و باعث شود چهارچوب های نظام شکسته شود، کشور از یک حرکت مثبت رو به جلو به عقب برگرداند و در چهارچوب اهداف دشمنان نظام پیش رود، خط قرمز است. بنابر این همه ملت، مردم و کسانی که دلداده نظام و انقلاب هستند، می ایستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سکونت خود در عمارت مهربان، این موضوع را تکذیب کرد و گفت: من هر هفته در محله عودلاجان و هرندی هستم و در منطقه 12 حضور دارم، اما سکونت در این منطقه مربوط به زندگی شخصی من است و امیدوارم روزی بتوانم ساکن منطقه 12 شوم.

قالیباف همچنین درباره خدمات شهرداری تهران به زائران کربلای معلی در ایام اربعین حسینی (ع)، اظهارکرد: این حداقل کاری بود که مجموعه نیروها، کارگران و کارمندان خدوم شهرداری تهران می توانستند به صورت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشت مالی انجام دهند و به زائران اباعبدالله خدمت کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: