جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 3 دی 1393     
آغاز طرح انضباط بخشی ترافیکی از 6 دی ماه

به گزارش شهرداری نیوز ،معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه اصلاح زیر ساخت های ترافیکی در مناطق 6 و 8 پایتخت به اتمام رسیده است، گفت: طرح انضباط بخشی ترافیکی (خط سفید) شنبه 6 دی ماه اجرایی می شود .

سیدجعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه خط سفید به عنوان نماد انضباط بخشی ترافیکی مورد تاکید مدیریت شهری قرار گرفته است، گفت: متاسفانه عدم حرکت خودروها بین خطوط ، تجاوز خودرو و موتورسیکلت به گذرگاه عابر پیاده، تردد عابران از عرض خیابان، عدم استفاده از گذرگاه عابر پیاده و ورودهای غیر مجاز به محل های ممنوعه و توقف در این محل ها از جمله مواردی است که در شهر با آنها مواجه هستیم .

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین چالش ها در حوزه ترافیک، عدم آموزش صحیح رانندگی و رعایت قوانین از سوی شهروندان است، اظهارکرد: شهرداری تهران به این جمع بندی رسیده که مردم باید با نظم و انضباط قوانین ترافیکی را رعایت کنند که این مهم در سایه اصلاح زیرساخت ها و آموزش فرهنگ ترافیکی به شهروندان محقق خواهد شد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه استفاده از خط سفید به عنوان زبان هدایتگر ترافیک و نیز اصلاح المان های ترافیکی در برنامه 5ساله دوم شهرداری مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: براساس آن تمام خطوط ترافیکی پایتخت اصلاح و زیرساخت های مناسب برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی فراهم می شود. بر این اساس خط کشی های جدید در محل های مورد نیاز، خط ایست در تقاطع های دارای حق تقدم، هماهنگ سازی تابلوها و خط‏ کشی ها و امحای خط کشی های قدیمی در محل های غیرضروری از جمله اقداماتی محسوب می شوند که در این حوزه در حال انجام است .

به گفته تشکری هاشمی اکنون تمامی زیرساخت های ترافیکی در مناطق 6 و 8 پایتخت ساماندهی و اصلاح شده است. به طوری که در گام نخست دوربین های نظارت تصویری ، دوربین های ثبت تخلف سرعت ، دوربین های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و سیستم های هوشمند زمان بندی تقاطع ها تجهیز شده اند .

وی گفت: در تمامی تقاطع ها کانال عابر پیاده جایگزین خط کشی گذرگاه عابر پیاده شده و دو خط موازی به عنوان کانال گذرگاهی عابر پیاده در تقاطع ها ترسیم شده و نوار قرمز رنگ ایست در پشت گذرگاه ها قابل رویت است تا رانندگان بادقت بیشتری در پشت محل عبور عابر پیاده ایست کنند .

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه المان های ترافیکی در نقطه به نقطه مناطق 6 و 8 شهر تهران بازنگری و ساماندهی شده اند، اظهارکرد: انتظار می رود با اصلاح زیر ساخت ها شهروندان با دقت بیشتری، با نظم و انضباط و در عین حال رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تردد کنند.

تشکری هاشمی با اشاره به این که نوع رانندگی و رفتارهای ترافیکی شهروندان، نمایانگر سبک زندگی آن‌ها و معرّف میزان توسعه یافتگی جامعه است، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از اختلال در جریان ترافیک شهر، مرتبط با فقر فرهنگی است و فرهنگ‏ سازی و ارائه آموزش‌های فراگیر با استفاده از قالب‌های فرهنگی و هنری در تمامی عرصه‌ها و بسترهای اجتماعی، باعث کاهش حجم ترافیک، رعایت حقوق متقابل رانندگان و عابران پیاده و نیز رانندگی اصولی و رفتارهای منطقی در سطح شهر می شود.

وی تاکید کرد: فراموش نکنیم حتی یک خطای رانندگی، یک اشتباه و رفتار غلط ترافیکی تمامی جریان ترافیک را مختل می سازد. این در حالی است که شهروندان باید عبور بین دو خط سفید را به عنوان نمادی از نظم و انضباط رعایت کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: