جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 آذر 1393     
تحویل اولین محموله CMA(ماده جایگزین نمک ) به سازمان مدیریت پسماند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،کاهش اثرات خوردگی ناشی از کاربرد نمک در برفروبی،  تاثیر بهتر ، سریعترو عدم آلودگی سفره آبهای زیر زمینی و آبهای سطحی از مهمترین مزایای کاربرد کلسیم منیزیم استات می باشد ، که سازمان مدیریت پسماند را برآن داشت تا از این ماده در عملیات برفروبی استفاده نماید.

به منظور بهبود روش های فعلی  با رویکرد آسیب رسانی کمتر به محیط زیست و معابر شهری با رعایت استاندارد های مربوطه ،هماهنگی های لازم جهت کاربرد CMA(ماده جایگزین نمک ) در عملیات برف روبی انجام گردید.

دکتر کریمیان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر لزوم تسریع در عملیات برفروبی پس از بارش برف و اهمیت آن در جلوگیری از حوادث  خاطر نشان کرد : نمک یامخلوط شن و نمک نیز از مواد رایج در عملیات برفروبی  در شهر تهران بوده اما از آنجاییکه پس از آب شدن برف  و يخ ،  شن موجود در آن  به کانال ها و جوي هاي شهر رانده شده  و موجب انسداد مجاري و کانال هاي آب و فاضلاب مي گردد ،خسارت مالی بسيار زياد ی را به شهر وارد  می نماید. از طرفی نمک موجود در اين ترکیب  نيز وارد فضاي سبز شهري  و آبهای زیر زمینی شده و به کل فضاي سبز شهر لطمات بزرگي وارد کرده که جبران خسارت آن نيز بسيار سنگين است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند  ضمن نوید دریافت اولین محموله CMA توسط معاونت خدمات شهری این سازمان  اظهار داشت : این ماده در اماکنی  از قبیل بزرگراه ها  ، پلها ، ورودی و خروجی تونلها  و سایر معابر شهری  به منظور کاهش اثرات خوردگی  به کار رفته و  تاثیر بهتر و سریعتری نیز  در مقایسه با نمک داشته  و در عین حال تاثیر بسیار کمی بر روی گیاهان ، درختان و یا علف های کنار جاده ها می گذارد.

دکتر کریمیان در انتها با اشاره به اولویت زیست محیطی  سازمان در کلیه فرایندها، تاثیر گذاری بسیار ناچیز  این ماده  بر روی گونه های آبی  و عدم بروز مشکل برای گیاهان پس از طوفان را از دیگر مزیتهای کاربرد CMA عنوان نمودند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: