جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 آذر 1393     
آلودگی هوا تا بهمن‌ ماه مهمان تهرانی‌ها خواهد بود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز ،مدیر عامل سازمان محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران گفت: طبق پیش بینی های انجام شده آلودگی هوای شهر تهران تا دهه اول بهمن ماه تداوم دارد.

علی محمد شاعری مدیر عامل سازمان محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران با اشاره به اینکه پیش بینی های انجام شده وضعیت آلودگی هوا کم و بیش تا دهه اول بهمن ماه در شهر تهران پا برجاست، افزود: به دلیل وارونگی هوا که در اثر سرد شدن هوا ایجاد می‌شود باید اقدامات اضطراری در خصوص آن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه طرح های ویژه باید در خصوص آلودگی‌ها در فصل زمستان انجام شود،یادآور شد جلوگیری از تردد خودروهای دودزا به طور کامل در سطح شهر تهران، توسعه محدوده تردد زوج و فرد و محدود کردن فعالیت‌های صنایع‌ آلاینده در اطراف شهر تهران و اجرای عملیات خود مراقبتی از سوی شهروندان و همینطور عدم فروش مجوزهای طرح ترافیک که شهرداری تهران به صورت خود به خود و هوشمند این کار را انجام می‌دهد، از جمله این اقدامات است.

شاعری با تاکید بر اینکه باید تمهیداتی فراهم شود تا از شرایط هشدار عبور کند، اظهار کرد: صنایع آلاینده منبع دیگر آلودگی شهر هستند که در حال حاضر 35 درصد آلاینده در کشور در شهر و پیرامون شهر تهران است.

شهر تهران ظرفیت این میزان واگذاری صنعتی را نداشته و با الگوهای غلط توسعه صنعتی باعث آلودگی شهر و به خاطر نشان خطر افتادن و تهدید سلامتی و بهداشت جامعه شده است و همچنین باید تصمیم جدی برای ساماندهی و انتقال صنایع آلاینده‌ از شهر گرفته شود و همه آنها به خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران و یا در داخل شهرکهای صنعتی گرفته شود.

شاعری خاطر نشان کرد: اگر صنایع در نقاطی که هستند فرآیندشان اصلاح شود و از صنعت آلاینده به صنعت پاک و سازگار با محیط زیست تبدیل شوند می‌توان آنها را در شهر تهران نگه داشت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: