جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 آذر 1393     
فعالیت 600 دستگاه وانت و 320 غرفه بازیافت در جمع آوری پسماند خشک

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از فعالیت 600 دستگاه وانت و 320 غرفه بازیافت در بحث جمع آوری پسماند خشک خبر داد.

حسن کریمیان با اشاره به اینکه ادارات بازیافت در کلیه مناطق22 گانه از طریق بخش خصوصی و با روش‌های مختلف اقدام به جمع آوری پسماند‌های خشک کرده است،‌گفت: جمع آوری پسماند خشک از طریق خودروهای ملودی دار و مراجعه آنها حداقل هفته‌ای یکبار به درب منازل، خرید روزانه پسماند خشک شهروندان توسط غرفه‌های بازیافت مستقر در سطح شهر، و مقرر شده که در شهرک‌های محور نسبت به جمع آوری مکانیزه این گونه پسماند از طریق نصب مخازن آبی ویژه پسماند خشک نیز اقدام شود.

وی در ادامه با توجه به اینکه بالغ بر 600 دستگاه وانت و 320 غرفه بازیافت در امر جمع آوری پسماند خشک شهر فعالیت دارند، عنوان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با استقرار غرفه بازیافت در نقاط مختلف شهر از جمله نقاط پر تردد همچون میادین میوه و تره بار، به جمع آوری پسماند‌های خشک تفکیک شده توسط شهروندان می‌پردازد.

 کریمیان در ادامه با تاکید بر اینکه طی این فرآینده شهروندان پسماند‌های خشک تفکیک شده خود را به نزدیک‌ ترین غرفه بازیافت تحویل داده و در قبال آن پسماند‌ها، اقلام بهداشتی و شوینده، لوازم تحریر ، و.... دریافت می کند بیان داشت: قیمت خرید پسماندهای خشک شهروندان در غرفه‌های بازیافت به صورت روزانه و با توجه به قیمت روز بازارهای رسمی تعیین شده و این موضوع توسط کارشناسان سازمان مورد بررسی و بازرسی قرار می‌گیرد.

 مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با اشاره به جمع آوری هفتگی پسماندهای خشک توسط پیمانکار بخش خصوصی اضافه کرد: در این روش که از ابتدای اجرای طرح تفکیک پسماند‌های خشک در مبداء مورد توجه قرار گرفته بود پیمانکاران بخش خصوصی مورد تایید شهرداری تهران با مراجعه هفتگی به محلات تعیین شده نسبت به جمع آوری پسماند‌های خشک تفکیک شده توسط شهروندان  اقدام  می‌کنند.

وی با توجه به اینکه کارشناسان متخصص و آموزش دیده پیمانکاران بخش‌ خصوصی با حضور در محلات و مراجعه به درب منازل نسبت به ارائه کاتالوگ و بروشور‌های  از جمله زنان خانه دار پرداخته و در پایان مخازن کارتن پلاست و کیسه‌های مخصوص را جهت جمع آوری پسماندهای خشک تفکیک شده توسط شهروندان اقدام کنند.

وی با توجه به اینکه کارشناسان متخصص آموزش دیده پیمانکاران بخش خصوصی با حضور در محلات و مراجعه به درب منازل نسبت به ارائه کاتالوگ و بروشورهای آموزشی و فرهنگی به آموزش چهره به چهره شهروندان از جمله زنان خانه دار پرداخته و در پایان مخازن کارتن پلاست و کیسه های مخصوص را جهت جمع آوری پسماندهای خشک در اختیار شهروندان قرار می‌دهند، افزود: خودروهای مخصوص جمع آوری پسماندهای خشک در این روش به  ملودی های مخصوص مجهز بوده که در هنگام ورود به محله مورد نظر جهت آگاهی شهروندان نسبت به نواختن آن اقدام می‌کند.

کریمیان در ادامه اظهار داشت: علی رغم تمامی اقدامات صورت گرفته و همکاری بسیاری از شهروندان باز هم مقدار قابل توجهی از پسماندهای خشک و تر در محل تولید با یکدیگر مخلوط شده و به صورت روزانه توسط ناوگان مکانیزاسیون خدمات شهری جمع آوری و پس از تکمیل ظرفیت خودروها پسماندهای بارگیری شده به 11 ایستگاه انتقال میانی منتقل می‌شوند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه در ایستگاه های انتقال میانی،‌پسماند موجود درخوردوهای مکانیزه به درون مخازن بزرگتر تریلی‌ها تخلیه شده و فشرده می‌شوند، خاطر نشان کرد: تریلی‌ها نسبت به خودروهای مکانیزه با ظرفیت 2 تا 6 تن از ظرفیت بارگیری بیشتری معادل 18 تا 22 تن برخوردار بوده و جهت انتقال پسماند از ایستگاه های انتقال میانی به مجتمع پردازش و دفع آرادکوه مورد استفاده قرار می‌گیرند و خودروهای مکانیزه پس از تخلیه بار خود مجددا جهت جمع آوری پسماند موجود در مخازن به سطح مناطق باز می گردند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: