جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 17 فروردين 1393     
در آلودگی هوا قبل از پول مدیریت می‌خواهیم

به گزارش شهرداری نیوز، شهردار تهران گفت: بنده نمی‌گویم شهرداری تهران هیچ مسئولیتی در قبال آلودگی هوا ندارد و این حرف درستی نیست. دولت، شهرداری و مردم با هم باید این موضوع را حل و فصل کنند ولی طبیعتاً محوریت کار بر عهده دولت است.

دکتر محمدباقر قالیباف درباره اولویت‌های شهرداری تهران در سال 93 و اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص برنامه‌های فرهنگی اظهار داشت: مقام معظم رهبری اخیراً در مباحث فرهنگی مطالبی را فرموده‌اند ولی توجه و تذکرات ایشان چندین سال است که موضوعات فرهنگی را در اولویت قرار داده که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: ما برای برنامه دوم پنج ساله شهرداری تهران تأکید بر موضوعات فرهنگی و اجتماعی شهر داریم و این به آن معنا نیست که حوزه‌های عمرانی و عملیاتی شهر فراموش شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: شهر نیازمند تمامی ابعاد در حوزه‌های مختلف خدماتی، عمرانی، حمل‌ونقل و فرهنگی و اجتماعی است و باید با شتاب بیشتری در این زمینه‌ها حرکت کرد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اولویت‌ها و جهت‌گیری‌های خود را متوجه مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر کرده‌ایم گفت: باید به کالبد و روح و روان شهر که تبلور آن در شهروندان است توجه کنیم.

وی افزود: ما در یک نظام اسلامی قرار داریم که توجه به فرهنگ دینی و توجه به سنت‌های جامعه از اولویت‌های شهرداری تهران است و برنامه‌های بسیار دقیق و خوبی را در این زمینه در مرحله اجرا داریم و امیدوارم آثار آن در سال جدید که آغاز به کارمان است مشهود شود.

قالیباف با اشاره به اینکه نتیجه کارهای فرهنگی مقداری زمان‌بر است گفت: مردم حتماً به زودی حرکت‌های بسیار دقیقی که در حوزه فرهنگی و اجتماعی اتفاق می‌افتد را احساس خواهند کرد.

روزهای سالم در شهر تهران را به دو برابر افزایش می‌دهیم

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه اقداماتی در سال 93 برای رفع آلودگی هوا خواهید کرد گفت: بنده خیلی صریح عنوان کردم که در شهرداری تهران به دنبال آن نیستیم که کار و مسئولیت جدیدی را بپذیریم ولی آماده هستیم که اگر کاری بر زمین مانده را برداریم و کمک کنیم. مخصوصاً موضوع آلودگی هوا که با سلامت و حال شهروندان سروکار دارد.

قالیباف افزود: بنده نمی‌گویم شهرداری تهران هیچ مسئولیتی در قبال آلودگی هوا ندارد و این حرف درستی نیست. دولت، شهرداری و مردم با هم باید این موضوع را حل و فصل کنند ولی طبیعتاً محوریت کار بر عهده دولت است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: بنده گفته‌ام اگر دولت موضوع حل آلودگی هوا را به شهرداری واگذار کند این آمادگی را با توجه به اینکه دولت در شرایط خاصی قرار دارد با همکاری مابین حل خواهیم کرد.

قالیباف با طرح سؤالی مبنی بر اینکه آیا آلودگی هوا قابل حل است گفت: بله، این موضوع قابل حل است و می‌توان به آن ورود کرد و در یک برنامه بین 4 تا 5 سال تعداد روزهای سالم را به دو برابر در سال افزایش داد و این کار دست‌یافتنی است و برنامه مشخصی را برای آن آماده کرده‌ایم.

شهردار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای حل معضل آلودگی هوا به منابع مالی دولتی نیز نیاز داریم گفت: ما قبل از اینکه به پول نیازمند باشیم به مدیریت واصلاح ساختار و سپس به پشتیبانی مالی نیازمندیم که دو مورد اول مهمتر از موضوعات دیگر است.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی احتیاج به بودجه‌های ملی دارد گفت: مطمئناً در شهر تهران نیز توسعه حمل‌ونقل عمومی می‌تواند نقش عمده‌ای را در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

افتتاح کامل خط 3 مترو در پائیز 93

قالیباف درباره افتتاح مترو در سال 93 اظهار داشت: در انتهای فروردین 15 کیلومتر از خط 3 مترو افتتاح می‌شود.

وی افزود: ادامه خط 3 مترو از آزادگان تا مصلی تهران افتتاح می‌شود و از مصلی تا شهرک شهید محلاتی، قائم و نیاوران در پاییز سال 93 افتتاح خواهد شد.

شهردار تهران افزود: در کل ما ظرفیت خطوط مترو را در 5 سال آینده به دو برابر گذشته افزایش می‌دهیم و ظرفیت جابجایی مسافر نیز سه برابر افزایش خواهد یافت.

وی تأکید کرد: در برنامه پنج ساله آینده جابجایی مسافر از 3 میلیون نفر را به 9 میلیون در روز افزایش خواهیم داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: