جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 آذر 1393     
95درصد گرمایش‌ جهانی ناشی از دستکاری‌های انسان است

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دانشمندان محیط زیست معتقدند 95 درصد گرمایش جهانی ناشی از دست‌کاری ها و فعالیت‌های انسانی است.

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم بزرگداشت هفته ملی پژوهش و فناوری و معرفی پژوهشگران برتر سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: فرآیند پژوهش یک فرآیند ابدی است و انسان همواره باید تلاش کند تا دانایی خود را افزایش دهد.

ابتکار در ادامه افزود: انسان اگر بخواهد پیشرفت و تلاشی داشته باشد باید تلاش کند در هر مسئولیتی که قرار دارد حس تحیر و دانایی خود را افزایش دهد.قدرت و امکان تحیر از ویژگی‌های ذهن پیشرفته است. یک ذهن پژوهشگر و پرسشگر می‌تواند در شگفتی رود و این یکی از مرزهای تعالی ذهن و روح است که باید از ویژگیهای یک فرد پژوهشگر باشد.

وی تصریح کرد: این فرآیند پژوهش دررفتار سازمانی تعالی بیشتری پیدا می‌کند و در سازمانی مانند سازمان حفاظت محیط زیست به طور ذاتی بحث پژوهش و حرکت مبتنی بر دانایی نهفته است. برای این منظور باید با دست پر یعنی با پژوهش کاربردی وارد این عرصه شویم.

ابتکار ادامه داد: مسئله یابی در حوزه محیط زیست  بسیار اهمیت دارد و یک محقق باید به این مسئله بپردازد.چرا که اگر پژوهشگر به این مسئله توجه نکند قطعا دچار اشتباه می‌شود.شناخت موضوع و تحلیل و ارائه و عرضه آن برای سیاست گذاری‌ها، و تصمیم گیریها و به کار بستن آنها از دیگر مواردی است که در یک پژوهش علمی باید در نظر گرفته شود. محقق هیچ وقت به طور مطلق حرف نمی زند و همه اطلاعات قابل تغییر و اصلاح است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به راه‌اندازی پژوهشکده محیط زیست در سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: پس از یک دهه کار مطالعاتی، دانشمندان محیط زیست به این نتیجه رسیدند که 95 درصد گرمایش جهانی ناشی از دستکاری انسان است و چنانچه هوای زمین 2 درجه گرمتر شود اتفاقات ناگواری به لحاظ تغییرات آب و هوایی و از بین رفتن اکوسیستم‌های ارزشمند در پی خواهیم داشت.و تمام تلاشها بر این است که این افزایش 2 درجه‌ای‌ را نداشته باشیم زیرا حداکثر 2 دهه وقت داریم که جلوی این خطر بزرگ را بگیریم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: