جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 آذر 1393     
لزوم تشکیل کنسرسیومی برای توسعه و جذب بازارهای صادراتی

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : در شرایط کنونی صنعت خودرو ایران هر گونه حرکت در جهت مونتاژکاری و واردات خودرو قطعا به ضرر کشور خواهد بود.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، با اشاره به اینکه امروز مونتاژ کاری و واردات خودرو به نفع کشور نیست تصریح کرد : صنعتی که حاصل سالها تلاش و کسب تجربه است نباید به قراردادهای مونتاژو واردات CKD بسنده کند تا شرایطی که در همکاری با پژو رخ داد در صنعت خودرو ایران تکرار شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش اخیر صنعت خودرو افزود : هر چند برگزاری این همایش ها در روند صنعت خودرو اثر گذار است اما بر اساس اطلاعات موجود تا به امروز برگزاری این همایش منجر به قراردادهای خوبی در صنعت خودرو نشده است .

وی تاکید کرد : باید در سایه این همایش ها قراداد های خوبی که به نفع اشتغال و تولید کشور است منعقد شود در حالی که در گذشته این گونه نبود و قراردادی که با کشور فرانسه صورت گرفت متاسفانه صرفا به صورت  واردات قطعات CKD و مونتاژ در داخل بود که در  نتیجه  تشدید تحریم ها موجب ترک شرکت پژو و در نهایت کاهش تولید خودرو در کشور گردید.

وی گفت : البته برگزاری  نمایشگاهها و همایش ها قطعا موجب تعامل بسیار خوبی بین شرکتهای داخلی و خارجی خواهد شد و در این زمینه خودروسازان باید شرکتهایی جوینت شده و همکاری و مشارکت نمایند که در جریان این تعامل نفع دو طرف در نظر گرفته شود و با نگاه برد -برد صورت گیرد.

وی با توجه به تاکید وزارت صنعت و معدن بر افزایش داخلی سازی  در جریان همکاری با خودروسازان خارجی گفت : هر گونه همکاری و مشارکت با خودروسازی ضمن تاکید بر سرمایه گذاری مشترک باید با حداقل 40 تا 50 درصد داخلی سازی در شروع همکاری صورت گیرد.

نماینده شهریار در خانه ملت در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر لزوم تشکیل کنسرسیومی برای جذب بازارهای منطقه و توسعه بازارهای صادراتی تاکید کرد و اظهار داشت  : با توجه به اینکه ایران با کشورهای زیادی مرز مشترک دارد  قطعا تشکیل کنسرسیومی در راستای همکاری و تولیدات مشترک با شرکتهای خارجی می تواند کمک نماید تا بخش زیادی از نیاز بازار خودرو این کشورها را تامین نمود.

گروسی افزود : امروز صنعت خودرو نباید با شرکتهایی که تنها نفع یک جانبه دارد همکاری داشته باشد بلکه باید این همکاری ها برد-برد و به نفع کشور باشد.

وی تصریح کرد : در تعامل و همکاری خودروسازان با شرکتهای خارجی باید قراردادهای حقوقی محکمی بین شرکتهای خارجی و داخلی منعقد شود .

وی همچنین با اشاره به بستر و زمینه مناسب ایران  برای جذب  سرمایه گذاری خارجی گفت : هم اکنون زیر ساخت های صنعت قطعه سازی و خودروسازی کشور برای هر گونه همکاری و سرمایه گذاری  خارجی فراهم است اما در این راستا ضرورت دارد تا مدیران فعال در این صنعت با حساسیت و توجه بیشتری اقدام به همکاری و تعامل و جذب سرمایه گذار خارجی نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: