جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 آذر 1393     
پایتخت بارانی می‌شود

ایسنا: مدیر پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه  بیان کرد: براساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی یکشنبه در شمال غرب ادامه می یابد و از بعد ازظهر به تدریج در استان های غربی ابرناکی افزایش یافته و بارش باران شروع می‌شود.

وی با بیان این ‌که بارش در این روز عمدتا بصورت باران است و تنها در مناطق کوهستانی بارش برف پیش بینی می شود، افزود: دوشنبه دامنه فعالیت سامانه فوق علاوه بر نواحی ذکر شده مناطقی از جنوب غرب، استان های واقع در دامنه های مرکزی زاگرس، دامنه های غربی البرز و سواحل غربی دریای خزر را دربرمی‌گیرد.

به گفته وی، سه شنبه بعدازظهر بتدریج از میزان بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته می شود و از اواخر وقت این روز در جنوب غرب کشور نیز ابرناکی کاهش می یابد و گستره بارش ها در این روز به دامنه های مرکزی البرز، سواحل شمالی و بخش هایی از مرکز خواهد رسید.

وظیفه با بیان این‌که بارش باران و برف از شمال غرب تا جنوب غرب کشور در دامنه های زاگرس از امروز تا سه شنبه تدام خواهد یافت، گفت: فردا بارش برف و باران در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و بارش باران همراه با رعدوبرق و وزش باد در ایلام، لرستان و نیمه غربی خوزستان که در جنوب ایلام و غرب خوزستان به سبب رگبار و رعدوبرق آب گرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در روز سه‌شنبه نیز بارش برف و باران در غرب اصفهان، شمال خوزستان، لرستان و جنوب ایلام که در شمال خوزستان به سبب رگبار و رعدوبرق احتمال آب گرفتگی معابر عمومی وجود دارد. بنابراین با توجه به بارش برف در جاده های کوهستانی از شمال غرب تا غرب کشور و لغزندگی جاده، برای سفر در مناطق یاد شده ، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ، لباس گرم و ... ضروری است.

مدیر پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار کرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز دوشنبه نیمه ابری، در اواخروقت ابری و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز 7 و 12درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت ابری و گاهی بارش باران در ارتفاعات بارش بر ف همراه خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به 3 و 10 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی در رابطه با آخرین پیش‌بینی‌های وضعیت جوی استان‌های هم‌مرز با عراق اینگونه بیان کرد: آسمان استان ایلام فردا ابری گاهی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف با حداقل و حداکثر 4و 15 درجه و در روز سه‌شنبه نیز ابری گاهی بارش باران در ارتفاعات بارش بر ف و در اواخروقت کاهش ابر با حداقل و حداکثر دمای 2و 13درجه پیش‌بینی می‌شود.

در استان خوزستان نیز آسمان برای فردا ابری ، در پاره ای نقاط رگبار و رعدوبرق و وزش باد با حداقل و حداکثر دما نیز 9و 23 درجه سانتیگراد بالای صفر و در روز سه‌شنبه ابری و درپاره ای نقاط رگبار ورعدوبرق و وزش باد در اواخروقت کاهش ابر با حداقل و حداکثر دمای 9 و 23 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

همچنین آسمان استان کرمانشاه نیز در روزدوشنبه ابری، گاهی بارش باران در ارتفاعات بارش برف و حداقل و حداکثر 6 و 10درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه نیز آسمان این استان ابری و گاهی بارش برف در اواخروقت کاهش ابر با حداقل و حداکثر 4 و 11درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: