جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 آذر 1393     
سی تی اسکن از لباسهای فضانوردی!

مهر: سی تی اسکن از جمله فناوری های کاربردی است که در چند دهه اخیر خدمات زیادی به بشر کرده است. کشف ناشناخته هایی از دنیای مومیایی ها تا بررسی علل شکل گیری بیماری های سخت از جمله کاربردهای این فناوری به شمار می آید. حالا ناسا از این فناوری کاربردی برای اطمینان خاطر حاصل کردن از لباسهای فضانوردی استفاده می کند.

در جولای سال 2013 اتفاق عجیبی برای یکی از فضانوردان ایتالیایی روی داد. لباس وی درحالی که پیاده روی فضایی را با هدف انجام تعمیراتی در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی آغاز کرده بود ناگهان دچار نقص فنی بی سابقه ای شد تا آنجا که به دلیل نفوذ آب به درون کلاه، سلامت وی در معرض خطر جدی قرار گرفته بود.

حالا دانشمندان آژانس فضانوردی آمریکا از اسکنر مخصوص تصویربردای پزشکی در بیمارستانی در هوستون جهت بررسی دقیق و ساختار بخش های تشکیل دهنده لباس فضانوردی لوکار پارمیناتو استفاده می کنند تا با مشخص شدن علت وقوع آن حادثه در آینده شاهد تکرار آن نباشند.

ناسا در نظر دارد تا سال 2030 فضانوردانی را راهی سفر طولانی مدت مریخ کند. از این رو توجه به تمامی جوانب این سفر در دستور کار دانشمندان آن قرار گرفته است و ساخت بی نقص ترین لباسهای فضانوردی از جمله موارد مورد نظر آژانس فضانوردی آمریکاست.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: