جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 آذر 1393     
مزایای واکسن جدیدپنجگانه

ایسنا:یک متخصص کودکان ضمن اشاره به ورود واکسن پنتاوالان به برنامه واکسیناسیون کشور، گفت: امیدواریم روزی کشورمان خود تولید کننده این واکسن باشد، چرا که در حال حاضر این واکسن از کشورهای خارجی خریداری و وارد می‌شود.

دکتر البرزی با بیان این مطلب افزود: واکسن جدید پنجگانه شامل دیفتری، سیاه سرفه، کزاز و هپاتیت B است که در گذشته نیز این واکسن ها زده می‌شد و امروز واکسن هموفیلوس آنفلوآنزا نیز به آن اضافه شده است. هموفیلوس آنفلوآنزا شایع‌ترین علت مننژیت در کودکان است و تزریق آن سبب کاهش ابتلا به مننژیت در دنیا شده است.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: واکسن پنجگانه (پنتاوالان) سبب حفاظت کودکان علیه پنج بیماری تهدید کننده زندگی یعنی دیفتری، سیاه سرفه، کزاز، هپاتیت «ب» و هموفیلوس آنفلوانزا نوع «ب» می‌شود. هرچند دیفتری، سیاه سرفه، کزاز و هپاتیت «ب» قبلا جزو برنامه ایمن‌سازی کودکان بوده، اما هموفیلوس آنفلوانزا نوع ب جزو پنجمی است که به این مجموعه اضافه شده و به همین علت به این ترکیب واکسن «پنتاوالان» گویند. این واکسن در سنین 2، 4 و 6 ماهگی در برنامه واکسیناسیون انجام می‌شود.

این متخصص کودکان در پایان اظهارکرد: البته کسانی که واکسیناسیون کودکان‌شان را انجام داند یا در مرحله انجام دادن هستند، این واکسن تزریق نمی‌شود و واکسن پنجگانه به کودکان تازه متولد شده که باید برای واکسیناسیون اقدام کنند، تزریق می‌شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: