جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 آذر 1393     
آغازدوره ارزانی کالاها دربازارجهانی

 تسنیم: کاهش قیمت نفت در حال رقم زدن طولانی ترین دوره کاهش قیمت کالاها در طول یک نسل گذشته است و ممکن است قیمت جهانی ذرت، کتان و طلا به ترتیب، ۳، ۶.۵ و ۵ درصد دیگر کاهش یابد.

به گزارش بلومبرگ، کاهش قیمت انرژی در حال رقم زدن طولانی ترین دوره کاهش قیمت کالاها در طول یک نسل گذشته است.

بر اساس اعلام بانک های سوشیت جنرال و سیتی گروپ، از آنجایی که انرژی معمولا نیمی از هزینه تولید مواد غذایی و فلزات را تشکیل می دهد، تمام انواع کالاها شاهد تداوم کاهش قیمت خواهند بود. با توجه اینکه فزونی حجم ذخایر و کند شدن روند رشد اقتصادی، در حال کاستن از تقاضا برای نفت است، افت قیمت نفت، کف قیمتی که برای شرکت های معدن کاری و کشاورزی سود دهی دارد را پایین می آورد.

بر اساس پیش بینی سوشیت جنراله،  ممکن است قیمت ذرت، کتان و طلا به ترتیب، 3، 6.5 و 5  درصد دیگر کاهش یابد.

در حالی که با کند شدن رشد اقتصادی چین، مازاد عرضه در بازار مس و شکر خود را نشان داده است، قیمت ها در حال کاهش است. شاخص 22 کالای بلومبرگ، در مسیر ثبت چهارمین سال متوالی کاهشی قرار گرفته است که طولانی ترین دوره کاهشی از زمان آغاز ثبت این شاخص در سال 1991 است. در این میان نفت برنت، بنزین و نفت حرارتی بزرگترین بازندگان بازار هستند، زیرا افزایش تولید نفت شیل در آمریکا موجب شدت گرفتن جنگ قیمت با تولید کنندگان اوپک شده است.

میشائیل هایگ، رئیس بخش تحقیقات کالایی بانک سوشیت جنراله پاریس گفت: «ما شاهد یک تغییر ساختاری در بازار نفت بوده ایم و تغییرات بیشتری نیز در راه است...این موضوع بر سایر بازارها گاهی به صورت مستقیم و گاهی غیر مستقیم تاثیر گذاشته است.»

آکاش دوشی، تحلیلگر سیتی گروپ در این باره گفت، کاهش قیمت جهانی نفت، یک نعمت برای مصرف کنندگان خواهد بود که پیش بینی می کردند رقم کمی را بتوانند صرف خرید مواد غذایی بنمایند.

بر اساس تحلیل اداره اطلاعات انرژی آمریکا از آمارهای وزارت کشاورزی این کشور، حدود 45 درصد هزینه های عملیاتی پرورش و برداشت برنج از درون داده هایی نظیر سوخت، مواد روغنی، برق و کود شیمیایی ناشی می شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: