جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 آذر 1393     
توسعه و شکوفایی اقتصادی با حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو ایران

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با توجه به مزیت های سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران گفت : علی رغم تمام مزیت هایی که بواسطه سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران مطرح می شود متاسفانه در حوزه خودروسازی ایران چنین اتفاقی رخ نداده است.

روح الله عباسپور در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز ،به تاثیر نتایج اخیر مذاکرات 1+5 در توسعه سرمایه گذاری در صنعت خودرو اشاره کرد و افزود : در حوزه خودروسازی انتظار می رفت بعد از گفتگو 6 ماهه مذاکرات هسته ای این اتفاق رخ دهد اما با توجه به نتایج اخیر مذاکرات به نظر می رسد نتیجه چندانی در این زمینه حاصل نشود.

وی در ادامه  از جمله راههای توسعه یافتگی هر کشوری را سرمایه گذاری خارجی در آن کشور دانست و گفت :  علاوه بر منابع داخلی اعم از دولتی و غیر دولتی هر گونه سرمایه گذاری خارجی در شکوفایی اقتصادی کشور تاثیر گذار خواهد بود.

وی اظهار داشت : در بسیاری از کشورها مانند چین با وجود اینکه زمانی اقتصاد آنها نیز دولتی بود هنگامی که دروازه های این کشور باز شد و سرمایه گذاری خارجی صورت گرفت و بخش خصوصی فعال تر شد تحول و دگرگونی را در این کشور صورت گرفت به طوری که روزانه تحول و نوآوری را در این کشور شاهدیم.

وی گفت : در شرایط کنونی هر گونه سرمایه گذاری خارجی در حوزه کمی و کیفی در صنایع مختلف به خصوص صنعت خودرو می تواند در رشد و توسعه کشور تاثیر گذار بوده و ثمرات خوبی را به همراه داشته باشد مخصوصا اینکه در راستای این همکاری و سرمایه گذاری فن آوری و تکنولوژی نیز انتقال یابد که قطعا  دستاوردهای بسیار زیادی را برای کشور خواهد داشت.

نماینده بویین زهرا و آوج در خانه ملت در ادامه با اشاره به همایش بین المللی صنعت خودرو و حضور نمایندگان شرکتهای خارجی در ایران اظهار داشت : مسلما هر گونه تعامل و همکاری با خودروسازان خارجی با شروط مورد تاکید وزارت صنعت و معدن و شرکتهای خودروساز جهت سرمایه گذاری شرکتها قطعا در جریان حرکت صنعت خودرو ایران تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

عباسپور همچنین به امکان حضور و همکاری مجدد شرکت پژو در ایران اشاره و خاطر نشان کرد : شرکت پژو فرانسه پس از قطع همکاری و ترک ایران،  فشارهای زیادی به لحاظ اقتصادی بر آن وارد شد به طوری که به دلیل عدم همکاری با ایران 7 هزار نیرو شاغل به کار را از دست دادند لذا بعید است که این شرکت از ادامه همکاری و سرمایه گذاری در ایران نگرانی داشته و مسلما خواهان همکاری و سرمایه گذاری در ایران خواهند بود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: