جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 آذر 1393     
برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی در منطقه 9

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 از برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی توسط اداره امور بانوان در سطح نواحی، محلات و شهربانو خبر داد.

 هاشم فخاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 با بیان این خبر گفت:‌در سبک زندگی ایرانی اسلامی نشست‌ها و کارگاه‌ها مطابق با الگوهای مصرف و کاهش مصرف زدگی، رفتار خانوادگی و تحکیم بنیان خانواده و تاکید بر توانمند سازی، اوقات فراغت با خانواده و تاکید بر ورزش همگانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:‌الگوی مصرف فرهنگی "سواد رسانه‌ای و صنایع فرهنگی" الگوی مصرف غذا و غذاهای سالم و نحوه چیدمان و آراستن منزل و معاشرت‌های اجتماعی از جمله برنامه هایی است که در سطح نواحی اجرا می‌شود.

فخاری در ادامه به اهداف برگزاری این کارگاه‌ها اشاره کرد و گفت:‌گسترش همیاری‌های اجتماعی برای ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی و توسعه صنایع فرهنگی مناسب و جذاب در  زمینه سبک زندگی نیز از جمله اهداف برگزاری این کارگاه‌ها است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 9 در ادامه با اشاره به برنامه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی در سطح محلات گفت: ارتقای فرهنگ نظافت وبهداشت اجتماعی و تاکید بر کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدا(با هماهنگی سازمان مدیریت پسماند)‌ارتقای فرهنگ شهروندان به منظور کاهش ترافیک با محوریت کاهش آلودگی هوا(هماهنگی معاونت حمل و نقل وترافیک) نیز از جمله برنامه‌هایی است که در سطح محلات اجرا می شود.

وی ارتقای روحیه قناعت و ساده زیستی با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف آب و گسترش فرهنگ حلم، صبر و آرامش و مهربانی و ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب را از جمله اهداف برگزاری این کارگاه‌ها دانست.

گفتنی است؛ در مجموعه شهربانو نیز ویژه برنامه‌هایی با عنوان سبک زندگی ایرانی اسلامی اجرا شده است.

این طرح از 28مرداد ماه امسال  آغاز و تا پایان سال ادامه می‌یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: