جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 آذر 1393     
بهينه‌سازي سوخت بهترين گزينه کاهش آلودگي هواي کلانشهرها

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جمع مسئولان کلانشهر های کشور در اصفهان گفت: بهینه‌سازی سوخت بخصوص بنزین و گازوئیل و جلوگیری از مصرف مازوت در نیروگاهها از عوامل اصلی کاهش آلودگی هوای اصفهان است.

خانم ابتکار با بیان اینکه آلودگی هوای اصفهان و هفت کلان شهر دیگر کشور همچنان از بزرگترین مشکلات زیست محیطی ماست افزود : گزارش‌های کارشناسی از وضع موجود آلودگی هوای شهرصنعتی اصفهان،کاهش تعداد روزهای ناسالم به یک‌سوم را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه پدیده اینورژن(وارونگی هوا) در روزهای اخیر باعث افزایش آلودگی هوای کلانشهر اصفهان شده است گفت: انجام دادن امور زیربنایی، توسعه حمل و نقل عمومی بخصوص مترو اصفهان و برنامه ریزی بلند مدت برای کاهش آلودگی هوا باید در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد .

وی با اشاره به اینکه همه محورهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا و رشد سلامت زیست محیطی برای رسیدن به اهداف برنامه در اصفهان باید کامل اجرا شود گفت: آنچه به‌عنوان بحران آب در کشور مطرح بوده نتیجه مصرف بیش از ظرفیت و توان حوضه‌های آبخیز بوده و مدیریت این بحران به اصلاح مصرف در بخش‌های مختلف شرب، صنعت و به‌ ویژه کشاورزی نیازدارد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: