جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 تير 1397     
ارز 4200 تومانی باید صرفا در اختیار کالاهای اساسی قرار گیرد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات ارز تک نرخی گفت : یکی از اثرات مخرب اعلام ارز 4200 تومانی ایجاد رانت برای رانت خوارانی بود که از رانت ارزی استفاده نمی کردند لذا به دلیل پیش بینی مشکلات این چنینی بود که ما در کمیسیون اقتصادی به شدت مخالف این عدد بودیم.

سید حسن حسینی شاهرودی گفت : ارز 4200 تومانی باید صرفا در اختیار کالاهای اساسی که نیازهای اساسی جامعه را برطرف می کند قرار گیرد همچنین ارز دولتی باید با برنامه ریزی توزیع گردد و وجود نظارت کافی بر این امر نیز الزامی است.
 
نماینده مردم شاهرود و میامی مجلس شورای اسلامی، با اظهار تاسف از شرایط کنونی تخصیص ارز ادامه داد : متاسفانه در حال حاضر شاهد توزیع بی برنامه و بدون نظارت ارز در کشور هستیم به طوریکه اکثر کالاهایی که با ارز 4200 تومانی وارد کشور می شوند با قیمت ارز آزاد در بازار به فروش می رسند و هیچ دستگاهی بر این امر نظارتی ندارد.
 
وی افزود : رانت و فسادی که در این برهه ایجاد شد موجب شد که عده زیادی از این رانت استفاده کنند و قطعا دستگاه های نظارتی باید ورود پیدا کرده و بر امور نظارت داشته باشند.
 
حسینی شاهرودی ادامه داد : در شرایط فعلی شفاف سازی یکی از راهکارهای نظارتی است و این موضوع چناچه آسیبی به چند نفر در بخش خصوصی وارد کند بسیار بهتر است از اینکه آسیبی کل جامعه را تهدید کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: