جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 7 تير 1397     
آغاز برگزاری آزمون سراسری سال ۹۷

 

از ساعت ۸ صبح امروز، پنجشنبه ۷ تیرماه آزمون سراسری سال ۹۷ برای گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی آغاز شد.

 

خبرگزاری میزان: از ساعت ۸ صبح امروز، پنجشنبه ۷ تیرماه آزمون سراسری سال ۹۷ برای گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در ۳۷۵ شهرستان و بخش و در ۴۷۹ حوزه امتحانی آغاز شد.

بر اساس این گزارش آزمون سراسری گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر امروز، پنجشنبه ۷ تیرماه برگزار خواهد شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد از میان یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۴ داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۹۷، تعداد ۵۹۹ هزار و ۱۲۱ نفر زن و مابقی مرد هستند؛ به عبارتی ۵۹/۲۴ درصد داوطلبان زن هستند.

البته از تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری ۹۷، تعداد ۱۴۴ هزار و ۴۳۷ داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی قرار دارند. همچنین تعداد ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی و تعداد ۲۰۴ هزار و ۹۳۶ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی قرار دارند. علاوه بر این تعداد ۱۲ هزار و ۲۴۹ داوطلب در گروه آزمایشی هنر و ۷ هزار و ۵۳۴ نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت نام کرده اند.

گفتنی است، این دوره از آزمون سراسری به منظور پذیرش دانشجو برای دوره‌های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که کنکور سراسری سال ۹۷ برای گروه‌های آزمایشی علوم تجربی و زبان‌های خارجی نیز در روز جمعه ۸ تیرماه ۹۷ در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در ۳۷۵ شهرستان و بخش و در ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: