جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 تير 1397     
اعزام بیش از ۵۵۰ پزشک ایرانی به عربستان

 

امسال بیش از ۵۵۰ پزشک و کادر درمانی به منظور خدمت‌رسانی به زائران حج تمتع از ۲۰ تیرماه به عربستان اعزام می‌شوند.

 

خبرگزاری فارس: هر سال تعدادی از پزشکان به منظور کمک به زائران حج تمتع در صورت بروز مشکل یا بیماری به حج تمتع مشرف می‌شوند.

امسال نیز با هماهنگی مرکز پزشکی حج و زیارت بیش از ۵۵۰ پزشک و کادر درمانی زن و مرد به عربستان اعزام می‌شوند که با توجه به لزوم استقرار و هماهنگی‌های لازم، اولین گروه تیم پزشکی یک هفته قبل از اعزام نخستین گروه به حج در بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی عربستان حضور یافته و در مدینه، مکه و مشاعر مقدس به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

بر همین اساس نخستین گروه از تیم پزشکی حج تمتع ۹۷ شامل متخصصان قلب، داخلی، ارتوپدی، زنان و زایمان، مغز و اعصاب، روانپزشکی، دندانپزشکی، کلیه، ریه، طب فیزیکی، چشم پزشکی، رادیولوژی، کادر پرستاری، تکنسین دارویی، آی سی یو، آزمایشگاه و پزشک عمومی یک هفته قبل از اعزام نخستین گروه زائران ایرانی یعنی ۲۰ تیرماه به عربستان منتقل می‌شوند.

همچنین اولین محموله داور و تجهیزات مصرفی پزشکی هلال احمر ایران اوایل هفته جاری به منظور ارائه خدمات درمانی به زائران در حج ۹۷، برای ارسال به فرودگاه جده، بارگیری شد که این اقلام دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی هلال احمر به منظور خدمت‌رسانی به زائران در حج در درمانگاه‌های مکه، مدینه و مشاعر ارسال می‌شود.

علاوه بر این، امسال بیمارستان‌های سعودی نیز در ایام تشریق پذیرای زائران بیمار هستند.

به گزارش فارس، امسال بیش از ۸۵ هزار و ۲۰۰ نفر از کشورمان به حج تمتع مشرف می‌شوند و اولین گروه زائران ۲۷ تیرماه به عربستان اعزام خواهند شد که میانگین سنی زائران ۵۶ سال است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: