جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 6 تير 1397     
درخواست قصاص برای عروس اسیدپاش

عروس جوان که متهم است یک‌سال قبل شوهرش را در جنوب تهران با پاشیدن اسید به کام مرگ کشانده‌است، روز گذشته در جلسه دادگاه حادثه را شرح داد.

 

روزنامه جوان: عروس جوان که متهم است یک‌سال قبل شوهرش را در جنوب تهران با پاشیدن اسید به کام مرگ کشانده‌است، روز گذشته در جلسه دادگاه حادثه را شرح داد.

به گزارش خبرنگار ما، جلسه رسیدگی به پرونده صبح دیروز در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. بعد از اینکه رسمیت جلسه از سوی قاضی اعلام شد نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و کیفرخواست را شرح داد. او گفت: زن جوانی که از زندان به جلسه دادگاه منتقل شده سمانه نام دارد. او تبعه افغان است و همراه شوهر و کودک خردسالش در جنوب تهران زندگی می‌کرد. آذر‌سال‌گذشته بود که سمانه به امدادگران اورژانس خبر داد که شوهرش دچار سوختگی شده است. وقتی امدادگران خود را به بالین مصدوم رساندند متوجه شدند که او به علت شدت جراحت ناشی از سوختگی با اسید جانش را از دست داده است، بنابراین مأموران پلیس را از ماجرا با خبر کردند.

نماینده دادستان ادامه داد: با حضور پلیس در محل، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و سمانه اولین کسی بود که موردتحقیق قرار گرفت. او به قتل شوهرش با اسید اعتراف کرد و گفت: شوهرم مردی بداخلاق بود و من می‌خواستم او را تهدید به اسیدپاشی کنم که ناخواسته اسید روی او ریخت و جانش را از دست داد. نماینده دادستان سمانه را مجرم شناخت و برای او درخواست صدور مجازات قانونی کرد.

نماینده دادستان تهران همچنین گفت: پزشکی قانونی در گزارش خود اعلام کرده است که سمانه نشانه‌هایی از افسردگی دارد، ولی سلامت روان وی مورد تأیید است.

در ادامه اولیای‌دم گفتند که خواسته‌شان قصاص عروسشان است. سپس عروس خطاکار در جایگاه قرار گرفت و اتهامش را قبول کرد، اما گفت که قصد قتل نداشته است. او توضیح داد: از وقتی که با شوهرم ازدواج کردم اختلاف‌هایمان هم شروع شد. او مردی سخت‌گیری بود و با وجود اینکه صاحب فرزند هم شده بودیم خرجی زندگی نمی‌داد برای همین همیشه با هم مشاجره می‌کردیم و او، من را کتک می‌زد تا اینکه کینه او را به دل گرفتم.

عروس جوان ادامه داد: شب حادثه بعد از اینکه من را کتک زد تصمیم به انتقام گرفتم. در طول شب درباره شیوه انتقام فکر کردم تا اینکه سحرگاه خودم را به انباری خانه رساندم و ظرف اسیدی که داشتیم را برداشتم و بر بالین شوهرم که در خواب‌خوش بود حاضر شدم. خواستم او را بترسانم تا دست از تهدید و کتک زدن بردارد که ناگهان از خواب پرید و ظرف اسید ناخواسته رویش ریخت. من به سرعت اورژانس را با خبر کردم، اما او به علت شدت جراحت فوت شد.

هیئت قضایی بعد از شنیدن آخرین دفاع متهم و وکیل مدافع وی وارد شور شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: