جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 آذر 1393     
ارزان‌ترین و پرمصرف‌ترین گوشت /قیمت

ایسنا: قیمت‌ها از بازار مواد پروتئینی حاکی از ثبات نسبی گوشت قرمز و ماهی و نوسان گوشت مرغ است.

هر کیلوگرم گوشت گوساله در بازار مصرف به طور متوسط 28 تا 30 هزار تومان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. البته در برخی مغازه‌ها قیمت این محصول کمتر از کیلویی 28 هزار تومان است که به گفته فروشندگان، به دلیل اینکه کیفیت آن پایین‌تر است و عمدتا کشتار روز نیستند، ارزان‌تر در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

هر کیلوگرم گوشت گوسفند نیز در بازار مصرف به طور میانگین 25 هزار تومان عرضه می‌شود.

با توجه به حذف تعرفه صادرات دام زنده سبک و سنگین طی ماه‌های اخیر این نگرانی وجود داشت که شاید قیمت‌ها در بازار داخلی با نوسان و افزایش همراه شوند که به دلیل عرضه مازاد بر مصرف داخلی دام زنده، این اتفاق نیفتاد و قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز تفاوت چندانی نداشتند.

اما گوشت مرغ در یک ماه اخیر با فراز و نشیب‌های زیادی ‌همراه شد و نوسان قیمت این ماده پروتئینی در سال جاری بی‌سابقه بود که با تعیین قیمت مصوب از سوی ستاد تنظیم بازار و افزایش جمع‌آوری گوشت مرغ مازاد مصرف از سوی شرکت پشتیبانی امور دام قیمت این محصول متعادل شد و اکنون به طور متوسط کیلویی 5900 تومان عرضه می‌شود.

ماهی که البته مصرف کمتری نسبت به گوشت قرمز و مرغ دارد با آغاز فصل سرد اندکی بازارش گرم شده و قیمت انواع ماهی نسبت به سال گذشته اندکی افزایش یافته است.

هر کیلوگرم ماهی قزل آلا به طور متوسط 15 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین هر کیلوگرم ماهی شیر نیز 25 هزار تومان است. البته قیمت ماهی‌های پاک شده و بسته‌بندی شده که در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود، بالاتر و حتی تا کیلویی بیش از 30 هزار تومان نیز است.

تخم‌مرغ نیز به عنوان یکی دیگر از مواد پروتئینی شانه‌ای 8500 تومان و دانه‌ای 320 تا 350 تومان در بازار مصرف فروخته می‌شود.


میانگین قیمت محصولات پروتئینی در سطح شهر در قالب جدول بدین شرح است:

محصولات قیمت
گوشت گوساله هر کیلوگرم 28 هزار تومان
گوشت مخلوط گوسفند و گوساله هر کیلوگرم 25 هزار تومان
مغز ران گوسفندی هر کیلوگرم 30 هزار تومان
گوشت مرغ هر کیلوگرم 5900 تومان
جگر مرغ هر کیلوگرم 2000 تومان
ماهی قزل آلا هر کیلوگرم 15 هزار تومان
ماهی سفید هر کیلوگرم 20 هزار تومان
ماهی شیر هر کیلوگرم 25 هزار تومان
ماهی حلوا (سیاه) هر کیلوگرم 18 هزار و 500 تومان
ماهی سالامون هر کیلوگرم 16 هزار تومان
تخم‌مرغ هر شانه 8500 تومان
تخم مرغ دانه‌ای 300 تومان



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: