جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 27 خرداد 1397     
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار گفت:
سنجش کمی و کیفی اقدامات محیط زیست در راستای شهر زیست پذیر

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،رئیس محیط زیست شهرداری تهران گفت: در راستای ارتقاء سطح كيفيت محيط زيست و زندگي شهروندان و رسیدن به شهر زيست پذير باید اثرات پروژه ها و اقدامات اجرایی به صورت كمي و كيفي در حوزه آب، خاك، هوا و مديريت منابع و انرژي سنجش  شود.

در راستای هم افزایی، یکپارچگی و ایجاد وحدت رویه در مناطق ۲۲ گانه نشستی با حضور رئیس مرکز محیط زیست شهرداری تهران، معاونین و روسای ادارات محیط زیست مناطق برگزار شد. در این نشست برنامه ها و بودجه تخصیص یافته به مناطق براساس پتانسیل، ظرفیت و همکاری شهرداران مناطق ابلاغ شد.
 
صدرالدین علی پور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست در این نشست گفت: در حوزه محيط زيست زمانی موفقيت و پيشرفت حاصل می شود كه بتوانيم با انجام پروژه ها و اقدامات اجرايي در راستای ارتقاء سطح كيفيت محيط زيست و زندگي شهروندان جهت رسیدن به شهر زيست پذير گام برداریم و اثرات این اقدامات را به صورت كمي و كيفي در حوزه آب، خاك، هوا، مديريت منابع و انرژي سنجش کنیم.
 
وی در ادامه با اشاره به کلیات و نحوه توزیع بودجه در مناطق ۲۲ گانه افزود: بودجه سال جاری مناطق براساس دو الی سه شاخص شامل انجام پروژه های بزرگ مقیاس، درخواست، پیگیری و همراهی شهردار منطقه و پتانسیل مناطق بوده است.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال جاری سعی برآن شد تا از انجام پروژه های کوچک مقیاس خودداری شود و تخصیص بودجه بیشتر به پروژه های بزرگ مقیاس تعلق گیرد، گفت: به عنوان مثال در حوزه انرژی طراحی و ساخت ساختمان زیرو انرژی در منطقه ۲ و احداث دو نیروگاه ۲۰۰ کیلوواتی در پارک سرخه حصار منطقه ۱۳ و باغ پرندگان در منطقه ۴ از جمله پروژه های مهم و در رده بزرگ مقیاس به شمار می آیند.
 
علی پور ادامه داد: در حوزه بازیافت آب مقرر شده تا با همکاری شهرداری منطقه ۱۴ نسبت به احداث تصفیه خانه بوستان بسیج اقدام شود.
 
رئیس مرکز مدیریت محیط زیست با تاکید بر اینکه این مرکز براساس رسالت و وظیفه سازمانی خود ضمن سیاست گذاری و نظارت عالیه پروژه ها اجرای آنها را به مناطق واگذار می کند، گفت: طبق هماهنگی های انجام شده با اداره کل تشکیلات و بهبود روش ها مقرر شد تا ساختار سازمانی مناطق اصلاح و واحد محیط زیست ذیل معاونت خدمات شهری و محیط زیست بصورت رسمی در قالب یک اداره به کار خود ادامه دهد.
 
شایان ذکر است؛ توزیع بودجه بین مناطق حاصل سه ماه بررسی و کار کارشناسی، بازدید میدانی و نشست مدیران مرکز با مناطق بوده و سعی شده تا متناسب با ظرفیت و پتانسیل به مناطق اعتبار تخصیص یابد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: