جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 آذر 1393     
نحوه محاسبه توقف‌های بیشتر از نیم ساعت اول توسط پارکومترها

 به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از بکارگیری فناوری جدید برای محاسبه توقف بیشتر از نیم ساعت اول مقابل دستگاه‌های پارکومتر خبر داد.

سرهنگ عین‌الله جهانی در این‌باره گفت: برابر ماده 15 از قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، توقفگاه‌های مجاز حاشیه‌ای با دستگاه پارکومتر کنترل شده و براساس آن توقف بیش از نیم ساعت در محدوده زمانی 7 صبح تا 9 شب به وسیله این دستگاه محاسبه و مبلغ آن دریافت می‌شود.

جهانی با بیان اینکه این موضوع با پیشنهاد شورای اسلامی شهر تهران و تصویب وزارت کشور تعیین شده است گفت: در پیگیری‌های پلیس راهور و هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری مشکلات موجود در محاسبه زمان رایگان بودن توقف در نیم ساعت اول مرتفع شد و به این ترتیب رانندگان به محض توقف باید نسبت به شارژ دستگاه توقف سنج با استفاده از کارت‌های شهروندی، اتوبوسرانی یا کارت مترو اقدام و زمان توقف خود را مشخص کنند.

سرهنگ جهانی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد:‌ با تکنولوژی جدید به کارگرفته شده در نیم ساعت اول توقف، علی رغم شارژ کردن دستگاه هزینه‌ای از راننده کسر نخواهد شد و کسر هزینه با پایان یافتن نیم ساعت نخست اعمال خواهد شد.

به گفته جهانی، براساس این فناوری جدید هر خودرو در یک محور تنها یک بار در روز می‌تواند از فرصت رایگان بودن توقف نیم ساعته بهره‌مند شود و در صورت عدم شارژ دستگاه توقف سنج یا همان پارکومتر راننده مرتکب تخلف توقف ممنوع شده و در صورت مشاهده ماموران 200 هزار ریال جریمه خواهد شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: