جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 آذر 1393     
قصاب داعش یهودی از آب درآمد

ابنا: زمانی که از حضور تروریست های اروپایی در میان تروریست های داعش سخن گفته می شود، بسیاری از افراد این چنین تصور می کنند که در واقع مسلمانان مقیم اروپا هستند که به صفوف داعش ملحق می شوند، اما فیلم های ویدیوئی منتشر شده توسط داعش در هفته های گذشته و شناسایی برخی افراد حاضر در این فیلم ها نشان داد که حتی برخی افراد مسیحی و نیز یهودی به گروه تروریستی داعش پیوستند.

در فیلم منتشر شده از صحنه اعدام سربازان سوری و نیز یک امدادرسان فرانسوی توسط داعش،‌ افراد اروپایی در میان اعضای این گروه تروریستی شناسایی شدند که این افراد نه مسلمان،‌ بلکه مسیحی کاتولیک و یهودی بودند.

انتشار این فیلم باعث شگفتی مردم فرانسه شد،‌ چرا که علاوه بر اینکه یکی از اعدام شدگان،‌ یک امداد رسان فرانسوی بود،‌ دو تن از کسانی که چاقو به دست در حال بریدن سر دستگیر شدگان بودند، نیز فرانسوی بودند. این دو فرد بر خلاف آن چه مشهور است از مسلمانان فرانسوی نبودند،‌ بلکه یکی کاتولیک و دیگری یک فرانسوی یهودی الاصل است.

این دو فرد با نام های «ماکسیم هاچارد» و «میکائیل دوسانتو» دو جوان فرانسوی هستند که از اواسط سال جاری میلادی به داعش پیوسته اند. این دو فرد ابتدا از سوی خانوادهایشان و پس از آن از سوی نهادهای امنیتی شناسایی شدند.

پیوستن این دو جوان غیرمسلمان به صفوف داعش باعث شد تا موسسات پژوهشی فرانسه دست به تحقیقاتی درباره این موضوع بزنند که نتایج آن بسیار جالب توجه بوده است.

بر اساس این تحقیقات از میان کسانی که از فرانسه جذب داعش شده‌اند، ۸۰ درصد در خانواده‌های خداناباور بزرگ شده‌اند، ۹۱ درصد آنها از طریق اینترنت با داعش آشنا شده‌ و هرگز پا به مسجد نگذاشته‌اند. تنها ده درصد آنها پدربزرگ یا مادربزرگ مهاجر داشته‌اند، ۶۳ درصد آنها بین سن 15 تا ۲۱ سال بوده و البته 40 درصد آنها از بیماری افسردگی شدید رنج می بردند.

نتایج این تحقیقات تبلیغات اسلام هراسی ناشی از مساله داعش را با تردید مواجه ساخته است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: