جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 13 خرداد 1397     
بررسی خلاءهای قانونی دوتابعیتی‌ها در مجلس

باشگاه خبرنگاران: جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی قضایی، از بررسی سه طرح درباره دو تابعیتی‌ها در کمیته متبوع خود خبر داد.

وی با اشاره به اینکه خلاء‌های قانونی برای برخورد با حضور دو تابعیتی‌ها در مشاغل دولتی وجود دارد افزود: در حالی که در کشور قوانین منع به کارگیری دو تابعیتی‌ها در مشاغل دولتی وجود دارد، اما هیچ شیوه‌ای برای شناسایی و ثبت دو تابعیتی‌ها و همچنین ضمانت اجرایی برای برخورد با این افراد در این قانون پیش بینی نشده است.
 
عضو کمیسیون حقوقی قضایی تصریح کرد: زمانی که در قانون ذکر شده افراد دو تابعیتی نباید در مشاغل دولتی به کار گرفته شوند، اما هیچ ضمانت اجرایی برای برخورد با آن سازمان و اداره در قانون نیامده است.
 
نماینده تربت جام همچنین بیان کرد: برخی از افراد هم دو تابعیتی نیستند بلکه تنها دارای گرین کارت و اقامت از کشور دیگری هستند که این موضوع هم در قانون به آن اشاره نشده است.
 
رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی قضایی ادامه داد: افراد دیگری هم هستند که تابعیت اکتسابی دارند، یعنی افغان یا عراقی هستند که اکنون با گرفتن تابعیت ایرانی در مشاغل هستند مشغول به کار شدند که باید تکلیف این افراد هم مشخص شود.
 
وی اظهار کرد: ما تاکنون جلسه‌ای با حضور مسئولانی از وزارتخانه اطلاعات و کشور، نیروی انتظامی، ثبت احوال و ... داشته‌ایم و از آن‌ها خواستار گزارش‌هایی پیرامون آسیب‌ها، مشکلات و راهکار‌هایی شده‌ایم تا بتوانیم ظرف چند هفته آینده گزارش‌ها را جمع بندی کرده و به صحن کمیسیون حقوقی قضایی ارائه کنیم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: