جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 آذر 1393     
بخشی از اختلالات ترافیکی شهر به فقر فرهنگی باز می گردد

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اجرای طرح انضباط بخشی ترافیکی در شهر تهران گفت: نقش صددرصدی شهروندان در ارتقا فرهنگ ترافیک و بهبود وضعیت رفتارهای ترافیکی انکارناپذیر است .

شهرام جباری زادگان با تأکید بر اینکه با افزایش روزافزون جمعیت و ورود وسایل نقلیه به شهرها وضعیت ترافیکی کلانشهرها به خصوص پایتخت بسیار نابسامان است، تصریح کرد: شهرداری تهران در برنامه 5 ساله دوم خود بازپیرایی المان های ترافیکی، خط کشی ها و ساماندهی ترافیک را در قالب طرح انضباط بخشی ترافیک در دستور کار قرار داده است که بر این اساس توجه به خط کشی های معابر به عنوان مهم‌ترین زبان هدایت در فرهنگ ترافیک، امری ضروری است که از جانب شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به  اینکه خط‏ کشی معابر، خط قرمز قانون برای شهروندان است، گفت: رعایت حریم آن باید با پشتوانه محکم قانونی و نظارتی مورد حمایت قرار گرفته و بی توجهی به خط کشی برای متخلفان هزینه داشته باشد.

جباری زادگان ادامه داد: نوع رانندگی و رفتارهای ترافیکی شهروندان، نمایانگر سبک زندگی آن‌ها و معرّف میزان توسعه یافتگی جامعه است.

معاون آموزش سازمان ترافیک همچنین اظهار داشت: نقش شهروندان در برقراری نظم و انظباط در شهر رعایت قوانین و احترام به حقوق شهروندان صددرصد است. اقداماتی که در قالب ساماندهی خط کشی معابر، گذرگاه های عابر، رفع موانع ترافیکی، اصلاح هندسی معابر و تجهیز زیر ساخت های ترافیکی انجام می شود، با استفاده صحیح کاربران بی شک عملکرد مثبت حداقلی خواهند داشت.

جباری زادگان تصریح کرد: وقتی موفق خواهیم بود که مردم به نقش صددرصدی خود در ارتقا فرهنگ ترافیک باور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه خط کشی نمادی از نظم و انظباط شهری است، گفت: در گذشته دفترهای تکلیف دانش آموزان خط کشی حاشیه نداشت. خاطرم است که با خط کش و مداد قرمز اطراف دفاتر را خط کشی می کردیم تا منظم تر و با ترتیب بیشتر تکالیف خود را انجام دهیم .خط کشی خیابان ها هم تداعی کننده همان خط کشی دفاتر است. چرا که اگر شهروندان بخواهند در برگه های سفید و بدون خط بنویسند به رغم تمام دقت و خوش خطی محال است، متنی طولانی را بتوانند کاملا منظم بنویسند و این همان نظم و انضباطی است که در شهرها با خط کشی معابر مهیا می شود .

جباری زادگان اظهار کرد: بخش قابل توجهی از اختلال در جریان ترافیک شهر، مرتبط با فقر فرهنگی است. فرهنگ‏ سازی و ارائه آموزش‌های فراگیر با استفاده از قالب‌های فرهنگی و هنری در تمامی عرصه‌ها و بسترهای اجتماعی، باعث کاهش حجم ترافیک، رعایت حقوق متقابل رانندگان و عابران پیاده و نیز رانندگی اصولی و رفتارهای منطقی در سطح شهر می شود.

به گفته وی از منظر مدیریت شهری ساماندهی معابر شهری و خطوط گذرگاه ها و معابر تلنگری است برای شهروندان تا با رعایت هرچه بیشتر نظم و قوانین رفتارهای ترافیکی خود را به طور کامل بازنگری و تغییر دهیم .

وی با تأکید بر این که اجرای خط هشدار در تمامی تقاطع ها و اصلاح خط کشی های نامناسب به جا مانده از قبل، از جمله مواردی هستند که مدّ نظر قرار گرفته اند، اضافه کرد: اصلاح گذرگاه های عرضی از لحاظ کیفیت و نوع خط کشی، پیوستگی خطوط عرضی در محل پیاده روها، رفع انسداد در گذرگاه های عرضی، ساماندهی پیاده راه ها و هدایت عابران پیاده نیز از دیگر اقداماتی است که مورد توجه ویژه مدیریت شهری قرار دارد.

 

  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: