جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 ارديبهشت 1397     
عدم اتکاء به واردات قطعات در صنعت خودرو ضروری است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : هر گونه اقدامی در راستای بهبود بازار خودرو باید بر دو مولفه مهم حمایت از تولید داخل و افزایش کیفیت استوار باشد ؛ این کار با اقدامات قطعی و صریح امکان پذیر نیست اما باید با گام های روشن و به طور مطمئن به این سمت حرکت کنیم.

محمد حسین فرهنگی با بیان اهمیت تولید داخل تصریح کرد : مراد از تولید داخل مونتاژ قطعات خارجی در داخل کشور نیست، بلکه حداکثری کردن توان تولید قطعات در داخل کشور است.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با افزایش قیمت ارز و به تبع آن افزایش قیمت قطعات، افزایش قیمت خودرو نیز رخ خواهد داد، گفت: خودروهای داخلی این عوارض را ندارند و چنانچه خودروها تماما داخلی باشند درگیر این مسائل نخواهند شد.
 
وی در ادامه افزود : عدم اتکاء به واردات و عدم وابستگی به ارز یکی از عوامل توجیه حمایت از تولید داخل است ؛ چنانچه بخشی از قطعات از خارج کشور وارد شود، با افزایش قیمت ارز شاهد افزایش قیمت خودرو نیز خواهیم بود اما چنانچه همه و یا اکثر قطعات در داخل کشور تولید شوند با مشکلاتی که نوسانات نرخ ارز ایجاد می کند دست به گریبان نخواهیم بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: